Inlägg från: Anonym (bankgiro) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bankgiro)

Orolig. V.5

Hej! Förstår din oro till 100% då jag också haft MA, två stycken inom bara några få månader. Tredje gången jag blev gravid fick jag en liten blödning samma tid som jag börjat småblöda med dom förra, kände inget illamående heller och alla symptom jag haft precis i början kändes svagare. 

Den här gången fick jag tidiga ultraljud pga mina missfall, första var väl i vecka 8 tror jag och sen fick jag två veckor senare, och tv veckor efter det var KUB. Nu är jag i v.16! Och där runt v.8-10 kom illamåendet, väldigt lindrigt som tur var. 

Jag vet hur förlamande den där oron är. Vill bara ge dig lite hopp! Det tog många veckor innan jag kunde slappna av och sluta känna efter om brösten slutat göra ont eller inte. Önskar någon i vården kunde varit tydligare med att symptomen kommer och går! Inte förrän nu och dom senaste eckorna har jag kunnat börja gå på toaletten utan att vänta mig blod. I början blev jag rädd varje gång det kom lite större flytningar för jag tänkte att det var blod. 

Jag hade också sjukt svullen mage i början, men en dag var det bara borta och har inte kommit tillbaka sen dess. 

Men det jag främst vill ha sagt är att ibland kan man inte riktigt gå efter hur kroppen känns! Symptom kan ju också variera beroende på hur kroppen i övrigt mår, hur du ätit, sovit, druckit osv. 

Lycka till!! 

Svar på tråden Orolig. V.5