Gråa hårstrån. Sluta färga eller inte?
Jag var runt 30 då jag upptäckte mina allra första gråa hårstrån vilka plockades bort omgående med pincett. Jag har nästan aldrig färgat mitt hår som ung men dom gråa hårstråna som så småningom blev allt fler gjorde att jag började färga håret. Nu är jag 45 år och man ser en tydlig utväxt några veckor efter varje färgning.
Leker med tanken att sluta färga mitt långa bruna hår men är dels lite rädd för att man ska se ut att åldras 20 år direkt samt att jag har inte jättetjockt hår och tänker att det ska se/upplevas som tunnare utan färg.
Skulle med anledning av detta vilja höra från andra mörkhåriga med inslag av silverhår hur ni resonerat? Tänker ni färga för evigt för att upplevas som yngre? Om ni slutat hur kom ni fram till ert beslut och hur reagerade omgivningen? Om ni inte hade supertjockt hår innan uppfattas det som tunnare som ljust? Går det att använda toning några år för att låta utväxten ske mer diskret för att därefter skippa toning och låta allt grått komma fram för att sedan klippa bort resterande färgat hår?