• Anonym (Bara ena svullen)

EN svullen och öm bröstvårta??

Som rubriken lyder; jag har på senaste dagarna fått EN av bröstvårtorna svullen.

Den är sjukt öm och större, bara själva vårtan och inte hela vårtgården dock.

Vad är det här?

Någon som haft lika??

• Svar på tråden EN svullen och öm bröstvårta??
  • McIris

Alltså det beror ju på hur du menar med svullen? Ja, man kan vara öm i ena ibland men inte så att det kanske är markant skillnad eller att det syns en tydlig svullnad. Om det inte gett med sig om en vecka bokar du ett läkarbesök.

McIris skrev 2021-06-12 07:22:43 följande:

Alltså det beror ju på hur du menar med svullen? Ja, man kan vara öm i ena ibland men inte så att det kanske är markant skillnad eller att det syns en tydlig svullnad. Om det inte gett med sig om en vecka bokar du ett läkarbesök.

Den är större i storlek, nästan det dubbla.

Känns typ som när man ammat i bröstet
  • McIris
    Anonym (Bara ena svullen) skrev 2021-06-12 08:02:20 följande:

Den är större i storlek, nästan det dubbla.

Känns typ som när man ammat i bröstet

Det kan ju vara inflammation eller hormoner av nåt slag men jag hade kollat om det inte ger med sig. Känns det i hela bröstet som vid amning?
    McIris skrev 2021-06-12 08:29:15 följande:

Det kan ju vara inflammation eller hormoner av nåt slag men jag hade kollat om det inte ger med sig. Känns det i hela bröstet som vid amning?

Mest i bröstvårtan, men det ilar lite i bröstet.

Det är två år sedan jag ammade.

I kväll var den ännu ömmade o jag hade en vit prick på sidan, där jag haft ett hål förut, då kom det ut en vit tjock klump, som jag fått ngn ggn förr där i när jag ammade, som gammalt torkad mjölk! Men inte haft så på två år!

Men sen kom det ut tjockt var och efter blod.. nu rinner det liiite blod o var emellanåt....

Sjukt!!

Känns dock som båda brösten ömmar lika inuti men ingen skillnad på bröstvårtor o annat på det andra bröstet, bara i...
  • McIris

Hmm. Låter ändå som nånting som blivit inflammerat. Känningar i brösten kanske inte hänger ihop med detta.

Vad kan det vara

Svar på tråden EN svullen och öm bröstvårta??