Inlägg från: Beardtroll |Visa alla inlägg
  • Beardtroll

Skägg

Själv har jag halv långt skägg. Får lite blandade reaktioner på det.

Tänkte höra med kvinnorna här, om vilken typ av skägg som ni tycker är mest tilltalande/väcker erotik?

Kort/långt? Hel/hakskägg? Stubb?

Eller om ni föredrar renrakat?

• Svar på tråden Skägg
  • Beardtroll
    Martina1970 skrev 2021-06-12 10:54:26 följande:

Jag tycker inget speciellt om just skägget på en man. Men när jag tänker efter har jag nog aldrig varit med en man med halvlångt/långt skägg... hmmmm.... undrar om det betyder att jag faktiskt föredrar kort/stubb/renrakat. Måste fundera ett varv till

Eller det kanske bara är dags att vara intim med någon med lite mer skägg.
  • Beardtroll
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-06-12 11:30:54 följande:

Jag har inga problem med några dagars stubb men ALLT annat går bort tyvärr.Blir väldigt ointresserad av en man med skägg. Är nyfiken på vad det är som du tycker är snyggt med skägg?

Det är väl ung som med hårlängd på kvinnor. För vissa blir det avtändande om håret når nedanför axlarna. Andra är det ett big no om det inte når minst ner till midjan.
  • Beardtroll
    Anonym (Usch) skrev 2021-06-12 11:41:40 följande:

Ogillar skägg. Det ser trashigt ut. Gillar välutbildade, vårdade män utan skägg.

Skägg i sig säger inget om du är vårdad och välutbildad. Finns otaliga välutbildade män som har rejält men vårdat skägg.

Men det är väl som med tattueringar och piercingar. Vissa ser det som tecken på slampighet och okvinnligt. Andra ser det mer som tecken på självständighet och snyggt.
  • Beardtroll
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-06-12 13:53:39 följande:

Aha så du ser på skägghår på samma sätt som huvudhår? Jag ser på skägg som jag ser på långt hår under armarna eller långt könshår. Den typen av hår. Absolut inte som huvudhår eller frisyr. Men då fattar jag.

Nä, mer som olika tycker olika.

Det är helt ok.
  • Beardtroll

Det är helt ok att tycka olika!

När man läser tråden så dyker det upp lite reflektioner. De som ogillar skägg, kan man förutsätta att ni själva är "skägg fri"? Dvs har renrakad mus?

Den andra reflektionen är att ett "vårdat" skägg är mer hygieniskt än renrakat. Bakterier trivs bättre i mickrosåren som uppstår vid rakning än i ett rent skägg.

www.vardfokus.se/yrkesroller/sjukskoterska/hipsterskagg-battre-an-renrakade-hakor-i-varden/

Visst gillar jag om musen är len och rakad, men det är ingen dealbreaker om den är lurvig. För mig är personen/personligheten viktigare än långt/kort hår eller rakade ben/mus.

Gillar jag personen så är det lika ljuvligt att tugga fittlurv som att slicka en nyrakad mus.

Visst är långt hår vackrare vid första anblicken och mer attraktivt så man kastar mer än en blick, men kortklippt är ok och jag skulle inte dissa en härlig kvinna bara för att hon är kortklippt.

• Beardtroll
    Anonym (Via) skrev 2021-06-13 17:47:01 följande:

Men alla måste ju få tycka olika.

Precis. Det lär finnas nog med lurviga och rena hakor så de flesta får som dom önskar.
  • Beardtroll
    Physalis skrev 2021-06-14 13:52:08 följande:

Kan du förklara kopplingen mellan könshår och skägg? Förstår inte?

Behåring på annan plats än huvudet.

Behåring som vissa tycker är avtändande/eggande/snyggt/fult/äckligt/härligt.
Svar på tråden Skägg