Inlägg från: Guldnovan |Visa alla inlägg
  • Guldnovan

Min pojkvän röker på

joni86 skrev 2021-06-12 15:16:11 följande:

Tack för ditt svar. Han är som sagt en underbar kille, älskar honom så mycket. Men sedan är det ju detta. Jag hoppas nästan också att han åker dit o förhoppningsvis lär sig en läxa, men barnen drabbas ju värst om han gör det. Och jag vill inte utnyttja hans barn som ett argument i detta men det kanske är ok att göra det?

Jag fattar verkligen inte hur han tänker. O jag vill inte och kommer troligtvis inte att lämna honom, men om jag säger att det är ett skäl till att vi inte kan ha det drömlivet vi planerar för med hus och att jag blir bonusmamma på riktigt så känns det inte stabilt. Han älskar sina barn och är en otroligt bra pappa, så varför riskera att allt går åt helvete. De är så mycket som står på spel.

Varför riskera allt som står på spel? Därför att han drivs av ett missbruk som för honom är viktigare än dig, barn och allt annat runtom. Han är inte en bra pappa!!!
  • Guldnovan

Du är dessutom inte bara medberoende utan också möjliggörare och anpassar dig så han kan fortsätta som han gör.

• Guldnovan
    Anonym (Rationell) skrev 2021-06-13 01:20:11 följande:

Men herregud, det är cannabis vi pratar om här. Har ni samma åsikt om folk som ibland träffar vänner och tar ett par glas vin? 

Ja om personen sätter sig bakom ratten så...
Svar på tråden Min pojkvän röker på