Inlägg från: DanneHade |Visa alla inlägg
  • DanneHade

Min pojkvän röker på

Det finns en rad faktorer som är viktigare och som borde ha större påverkan på ditt beslut än enbart faktumet att han röker cannabis.

Hur ofta röker han cannabis? Snackar vi dagligen eller någon gång var och varannan månad?
    Påverkar cannabisen sättet han behandlar dig på? Gör det honom omotiverad? Gör det honom mindre omtänksam/engagerad i er relation?

Där har vi de lite viktigare frågorna du behöver tänka på.

Sen att han kör bil på cannabis eller att han lånar pengar för sitt bruk.
    Det är inget snack som saken, det måste bli ett slut på båda dessa.

(När jag var yngre och rökte lite då och då, så hände det att jag körde bil någon gång. Att köra bil (MÅTTLIGT) cannabisberusad är inte samma sak som att köra (MÅTTLIGT) alkoholberusad. Det påverkar inte din bilkörning i närheten av samma utsträckning. Med det sagt så VET jag att det är fel och jag har inte gjort det i vuxen ålder. Det ökar din reaktionstid aningen och om olyckan väl är framme så kan minsta lilla sekund räknas. Han MÅSTE sluta med det, och jag hade nog ärligt talat tipsat polisen om han inte lyssnar).

Sen till alla er som direkt går på "Jag skulle aldrig vara ihop med en KNARKARE usch usch usch" linjen. Skulle säga att ni är ganska inskränkta och tiden kommer att påvisa hur trångsynta ni är, legalisering är oundvikligt och kommer att ske under de flesta av våras livstider.

Svar på tråden Min pojkvän röker på