Min pojkvän röker på
Jag bor med min familj i ett land där cannabis är legaliserat. Både jag och min man kan röka till och från. Även fast det är lagligt så gör vi det helst inte framför barnen. Vi är sparsamma med att även dricka alkohol framför barnen. Nån gång blir det väl en öl eller ett glas vin till mat men i övrigt så passar vi på då barnen inte är med.
Gällande denna situation så anser jag att han gör betydligt fel genom att sätta sig bakom ratten. Jag skulle aldrig få för mig att göra det, varken om jag har tagit ett glas eller ett bloss. I min tanke gör man helt enkelt inte så som han gör. Hade min man rökt och kört efter några timmar så hade det blivit livat, kan jag lova.
Att han röker anser jag egentligen inte är en fara men trotts allt så är det olagligt i Sverige och han bör inte förhålla sig till det, även om jag egentligen anser att cannabis inte är dåligt för en. Men jag tänker väl mest på den olagliga biten?
Med tanke på vart du står i denna fråga och hur han kan bete sig med sitt omdöme så kanske du bör sätta dig ner och prata med honom och tala om hur du tänker och hur du känner.
Jag hoppas det löser sig för dig, oavsett ditt val.