Inlägg från: Anonym (japp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (japp)

Min pojkvän röker på

Fagerlund skrev 2021-06-14 11:12:26 följande:

Gör slut och polisanmäl honom, samt gör orosanmälan. 

håller med.

Sedan blir jag så trött på alla "världsvana" oliktyckande som är chill med att röka på. JA, har man rest bara till Tyskland så fattar man att folk röker cannabis så som vi tar en öl ibland. Dvs, det behöver inte vara satan att ta nåt bloss nån gång.

MEN. Det folk måste skilja på är när det föreligger ett missbruk och att vara lite världsvan. 
    Tecken på missbruk i denna relation:
    1, fler fortkörningar på ett år
    2, behöver låna pengar för böter (eller köpa röka?)
    3, har två småbarn och agerar enligt punkt 1 och 2
    4, exet tar droger, låter som han rör sig/har rört sig med folk med drogproblem.

låter inte bra TS. och mitt hjärta värker för barnen. stackars dem.
  • Anonym (japp)
    joni86 skrev 2021-06-14 11:01:29 följande:
    Tack för ditt svar. Brutalt ärligt, men jag behöver det. Kärleken är ju blind.

Jag vet att han inte vill sluta, han är inte intresserad av det alls. Men jag kommer inte att flytta ihop med honom sålänge han röker. Så långt har jag kommit iallafall. För jag vill som sagt inte sitta fast med honom om han en dag åker dit. Och jag vill att han ska vara pålitlig och en trygghet. Men det kommer aldrig bli så om han fortsätter. Plus att han har massa vänner som håller på med skiten. Han faller för grupptrycket när alla sitter och röker.
    ok, här har vi fler tecken.
    usch.
    hitta nån annan att skapa familj med.

och återigen, stackars barn. 
  • Anonym (japp)
    joni86 skrev 2021-06-15 23:17:37 följande:
    Det stämmer säkert väl det du säger! Synd att det är så. Men jag är verkligen hopplöst förälskad. Och jag vet att detta kanske låter naivt, men han är ju som vilken kille som helst, rökandet åt sidan. Han är fantastisk med sina barn, han ger mig otroligt mycket kärlek, mycket mer än jag är van vid. Utifrån är han så långt ifrån en pundare man kan komma.

Men jag kommer inte att acceptera att han fortsätter, tyvärr kommer han bli tvungen att välja, och jag hoppas verkligen att han inte väljer rökandet framför mig och sina barn.

Och kanske en dum fråga: men kan jag använda hans barn som argument? Eftersom jag själv inte har egna och inte planerar att ha det heller så känns det som att "jag inte har något att säga till om" där. För det är ju det största argumentet av alla.

Och ytterligare en anledning som gör det svårt att lämna, är hans barn. De är 3 o 5 och vi har verkligen klickat. De gillar mig jättemycket o jag dem.
    Kanske du ändå kan fortsätta ha en relation med hans barn på något sätt?

Men ja, jag tycker du ska ställa ultimatum om ER relation och nämna att barnen far illa när han missbrukar och att det är anledning till att du är tveksam om en fortsättning. Att ha barn och knarka går emot dina värderingar helt enkelt.

Du kan ju vara sjysst och uttrycka att du gärna träffar hans barn på söndagar eller nåt liknande, men att vad det gäller er relation ser du ingen framtid pga hans missbruk. 
  • Anonym (japp)
    Anonym (E) skrev 2021-06-17 14:34:29 följande:
    Varför då?? Hans ungar är inte hennes ansvar, bättre att lämna hela skiten bakom sig än att fortsätta i nåt slags naivt medberoende.
    Troligen är det väl oftast som du säger.

Men har själv ett (puckat) ex som hade barn och fortfarande relation till hans dotter. Nu är det inte mer än en fika en gång per år men i början var det tätare. Ser inte henne som mitt ansvar, men har ändå kontakt med henne.
  • Anonym (japp)
    Anonym (Alternativ?) skrev 2021-06-17 12:03:53 följande:

Nu har det kommit restriktioner uppifrån att alla smärtpatienter som har smärtstillande ska tas bort från dom, skitsamma om man har kronisk smärta sen 35 år som jag eller en whiplashskada som många andra har.

Man får inget istället utan det ska tydligen räcka med panodil!! Gissa om många kommer att börja med cannabis eftersom dom tar bort allt och inte ger nåt alternativ. Vad har man för val liksom. Jag funderar allvarligt på att prova det. De kommer att öka lavinartat tror jag eftersom detta har skett nu!!

intressant inlägg, men helt offtopic. kan du inte starta en egen tråd? detta handlar ju trots allt om relationsproblem.
  • Anonym (japp)
    Anonym (japp) skrev 2021-06-20 20:46:03 följande:
    Troligen är det väl oftast som du säger.

Men har själv ett (puckat) ex som hade barn och fortfarande relation till hans dotter. Nu är det inte mer än en fika en gång per år men i början var det tätare. Ser inte henne som mitt ansvar, men har ändå kontakt med henne.
    ....alltså han hade bara en dotter
Svar på tråden Min pojkvän röker på