Inlägg från: Anonym (barnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (barnet)

Min pojkvän röker på

Men egentligen, om vi bara lämnar hela maja-biten utanför- är det en bra partner som kör för fort så han åker dit flera gånger på ett år och börjar låna pengar av en inom året?

Jag hade dragit strecket redan där och sagt att detta inte är en ansvarsfull person som jag vill ha barn med. Jag är uppväxt med en styvfar som körde som en dåre och hade spritproblem och levde på min mors pengar i 30 år och det är verkligen inget att rekommendera någon, allra minst att blanda in barn.

Min mor är jättebitter idag och talar aldrig om mannen hon levde med i 45 år. Han fick en propp i lungan och dog knall och fall i sin säng vid 71, troligen pga allt rökande och krökande, sa läkaren. Hon tog bort allt i lägenheten som påminde om honom inom 14 dar och renoverade sovrummet inom en månad.

Varför vill du ha en man som du ständigt kommer att få skämmas för genom hela ert liv?

• Anonym (barnet)
    Anonym (Tänk) skrev 2021-06-14 11:35:38 följande:
    Och andra intag av cannabis då, såsom vaporizing eller att äta det? Ta du en nyanserad titt på alkoholens skadeverkningar på människokroppen över tid så ska du få se en generös lista över sjukdomar som är direkt förenade med alkoholkonsumtion. Däribland flera cancersjukdomar. Jag hatar rökning så de få gångerna jag har tagit cannabis har varit genom just dessa former. Och aldrig längre genom gatulangare eller annan organiserad brottslighet.
    Det där är bara ett argument mot någon som använder droger.

Enda anledningen till att alkohol inte är mer reglerat är att det är historiskt etablerat som en mänsklig vana över hela planeten, kan framställas även av en apa och man vet att förbud inte har någon större effekt, eftersom vi är rätt korkade apor fortfarande.

Det i sig är inget jättebra argument för att tillåta ännu fler droger som gör vårt beteende oförutsägbart, men även jag har skiftat inställning till maja lite med tiden och blivit mindre negativ.

Dock finns det ingen ursäkt i världen för att röka på när man har små barn, lika lite som man kan försvara att ligga dyngrak på soffan hemma medan fyraåringen försöker lära sig flyga från balkongen med ett paraply.
Svar på tråden Min pojkvän röker på