AppAppApp skrev 2021-06-15 00:03:13 följande:
Haha. Det är inlägg som dessa som får svenskar att framstå som naiva idioter inför resten av världen. Det må ha gott skit för dessa själar som du målar upp, men det har knappast med cannabis att göra. Har ni ens testat cannabis själva? Och då menar jag inte gatuhasch från Hässelby, utan en produkt som är köpt under lagliga former? Var inte så inskränkt och tänk bortom socialministerns floskler.
Det är egentligen fullständigt irrelevant om cannabis är skadligare än nåt annat i detta sammanhang. I sverige är cannabis olagligt. Att bruka eller missbruka cannabis kan därför medföra allvarliga sociala problem. Man begår en kriminell handling med allt vad det innebär. Man riskerar jobb och körkort. Har man barn som i detta fall riskerar man allvarliga konsekvenser i egenskap av förälder och svåra konsekvenser för barnen som kanske inte ens får bo kvar hemma. Om man ÄNDÅ under dessa premisser väljer att fortsätta röka indikerar det att man har ett rätt destruktivt förhållande till sitt röka. Där rökat blivit på tok för viktigt i ens liv. Är man normalt funtad så utsättwr man sig helt enkelt inte för dessa potentiella konsekvenser. En normal förälder skulle sluta käka jordgubbar med mjölk, hur töntigt man än tyckte ett förbud var, om motsatsen riskerade hela tryggheten för ens barn.
Och ja jag har testat att röka cannabis, under mycket kontrollerade former på en välrenommerad coffieshop i Amsterdam där jag tillbringat mycket tid. Har aldrig varit så jävla påverkad av nåt i hela mitt liv. Det är inget att leka med det där.
Och TS. Om du vill vara en bra bonusmor och älskar hans barn så ska du anmäla situationen till socialtjänsten så att både pappa och barn kan få hjälp. Annars är din påstådda omsorg enbart tomma ord.