Möjligt att bli mindre begåvad?
Jag känner mig så ointelligent, både i kyrkan och med mina grupp vänner. Jag känner mig så annorlunda på ett negativt sätt. Jag kan dock inte sätta fingret på det. Jag känner många gånger att jag inte riktigt fått min chans att visa att jag är en normalbegåvad person.
Vissa gånger tycker jag ändå att jag har fått lyckats få till det med konversationerna och ibland kunnat ställa frågor som har fått andra att undra och tänka. Vissa gånger lite som om jag har råkat ställa en fråga som varit för svår. Så när jag väl få chansen ibland, så verkar jag kunna vara ''överlägsen''.
Men många gånger när vi träffas för grillkväll och så. Så kan det ibland bli lite som om jag är den ''efterblivna'' och ''speciella'' typen. Så som att jag kan befinna mig i en egen ''bubbla''. Även om jag förstår att det behövs ved, så tar jag inte initiativet och fråga om min vän behöver hjälp när han är där och sysslar med grillen.
Det kan till och med hända att jag går till en kiosk om sådan finns i närheten och köper något om jag vart sugen för det. Som t.ex läsk.
Ibland kan jag lyckats sluddra med orden - Dock är det något som inte skett på väldigt länge. Igår var jag kände jag ändå att det inte var min dag i alla fall. Jag sluddrade bara en gång inför EN VÄN. Men sen var det inget sådant incident ifrån min sida.
Många gånger känner jag att jag är en ointelligent person numera. Dock när jag var i tonåren fick jag höra återkommande komplimanger om att jag var skarpsinnad, intelligent och väl talad ifrån både vuxna och med jämnåriga kompisar. Mina kompisar tyckte dock att jag alltid var intelligent. Väl talad vet jag aldrig om jag fick höra sådant ifrån kompisar. Sådant uttryck fanns nog i alla fall inte i deras ordförråd, tänker jag.Men jag tror vissa ändå reagerade på det sättet jag la upp orden och formulerade mig.
Jag är 27 år idag och jag undrar om man kan bli ointelligent ifrån i princip ingenstans? Jag sysslar varken med narkotika eller alkohol.
Jag tycker att jag själv är kreativ och är väldigt duktig på att skapa saker. Jag har skapat animation filmer rent amatörmässigt och skrivit egna manus. Dock har jag aldrig någonsin skickat ut dessa manus, för att jag inte vet vart jag skall skicka dessa till + att jag är rädd om dem.
Jag skulle själv bli väldigt glad om jag kunde syssla med att skapa och dylikt som hobby sidan om.
En annan god egenskap som jag känner att jag har är att analysera och läsa av människor.