• Anonym (TS)

Kan ni tillåta otrohet om det gör den andre lyckligare?

Skulle ni kunna tillåta er partner att vara otrogen, eller välja att se mellan fingrarna med det, om ni märkte att det får er partner att må bättre eller vara lyckligare? Inte att det är nåt ni kommit överens om innan alltså utan nåt ni upptäcker och sen ändå accepterar?

• Svar på tråden Kan ni tillåta otrohet om det gör den andre lyckligare?
  • Beardtroll

Beror på....

Har hon varit otrogen för lite sex och hon inte varit med någon "nära" typ vän, arbetskamrat osv. Då är det inte hela världen. Möjligtvis att jag skulle kräva "frikort" så även jag får ha sex på annat håll.

Men är det otrohet pga känslor och hon är kär eller missnöjd med mig. Då är det nog bättre att bryta istället för att gå och vänta på att hon bryter upp senare.

• Cizi

Jag skulle aldrig acceptera att min partner ljuger/döljer saker för mig, behöver hen dölja saker för mig för att vara lycklig så vill jag inte vara med längre. Det gäller inte bara otrohet, det kan också gälla tex ekonomi, droger mm.

• Anonym (Helena)

Om man tillåter att partnern är med andra (alltså uttalat tillåter) så handlar det inte om otrohet enligt mig.

Och vad avses med "se mellan fingrarana"? Att man kommer på den amdre med att vara ootrogen utan att på något sätt agera på det, typ låtsas att man inte vet?

Jag skulle inte acceptera att min partnern gick bakom ryggen på mig och lurade mig på det sätt aom jag menar att otrohet innebär, så jag skulle altså inte "se nellan fingrarna" på det och låtsas som om jag inget visste om det är set du avser.

• Beardtroll
    Cizi skrev 2021-06-13 07:03:21 följande:

Jag skulle aldrig acceptera att min partner ljuger/döljer saker för mig, behöver hen dölja saker för mig för att vara lycklig så vill jag inte vara med längre. Det gäller inte bara otrohet, det kan också gälla tex ekonomi, droger mm.

Berättar du om varje gång du onanerar? Vill du att han berättar varje gång han har onanerar, även om det skulle vara varje dag?

Berättar ni båda om ALLA fantasier?

Om du ser en snygg karl, berättar du det för partnern? Vill du att han ska berätta varje gång han ser en vacker kvinna?

Berättar du om varje gång du är på toa? Har du aldrig ljugit och sagt maten var god fast du inte gillar den?

Jag vill nog påstå att minst hälften av det man tycker, tänker och gör. Döljer eller ljuger man om. Livet skulle bli olidligt om man berättade om allt och aldrig ljuger.
  • Anonym (Helena)
    Anonym (Helena) skrev 2021-06-13 07:25:09 följande:

Om man tillåter att partnern är med andra (alltså uttalat tillåter) så handlar det inte om otrohet enligt mig.

Och vad avses med "se mellan fingrarana"? Att man kommer på den amdre med att vara ootrogen utan att på något sätt agera på det, typ låtsas att man inte vet?

Jag skulle inte acceptera att min partnern gick bakom ryggen på mig och lurade mig på det sätt aom jag menar att otrohet innebär, så jag skulle altså inte "se nellan fingrarna" på det och låtsas som om jag inget visste om det är set du avser.

Jag ser att jag läste dåligt. Din fråga ha d.ade tydligt om otrohet att den andre gick bakom ryggen på en. Och nej det skulle jag inte acceptera och låta fortgå.
  • Anonym (Man)

Svår fråga. Jag hade nog förlåtit henne om hon varit otrogen och att det enbart handlat om sex tror jag. Är det så att hon fått känslor för någon annan så skulle det vara ett tecken på att vårt förhållande är på väg utför så ser säga och då hade jag nog haft svårt tillåta det. Men som ts skriver om det handlar om att hon mår bättre och skulle ha ett behov av detta, kanske söker något jag inte kan ge henne då skulle jag kunna tillåta henne ha sex - men om jag vet om det så är hon inte otrogen även om hon har sex med andra, så ser då jag på det.

• Anonym (Helena)
    Anonym (Man) skrev 2021-06-13 07:29:28 följande:

Svår fråga. Jag hade nog förlåtit henne om hon varit otrogen och att det enbart handlat om sex tror jag. Är det så att hon fått känslor för någon annan så skulle det vara ett tecken på att vårt förhållande är på väg utför så ser säga och då hade jag nog haft svårt tillåta det. Men som ts skriver om det handlar om att hon mår bättre och skulle ha ett behov av detta, kanske söker något jag inte kan ge henne då skulle jag kunna tillåta henne ha sex - men om jag vet om det så är hon inte otrogen även om hon har sex med andra, så ser då jag på det.

Om du vet om det men hon inte vet att du vet?

Så tolkade jag det att ts menade, när jag läste lite noggrannare.

Att man får reda på att partneen är otrogen men väljer att inte säga något och låta det fortgå. Dvs partnern går fortfarande bakom din rygg.
  • Anonym (nope)
    Anonym (TS) skrev 2021-06-13 00:41:58 följande:

Skulle ni kunna tillåta er partner att vara otrogen, eller välja att se mellan fingrarna med det, om ni märkte att det får er partner att må bättre eller vara lyckligare? Inte att det är nåt ni kommit överens om innan alltså utan nåt ni upptäcker och sen ändå accepterar?

Egentligen inte. Kan inte se varför det skulle gynna vår relation. Har man något problem så ska man satsa på att lösa det i den befintliga relationen. Går inte det, nej då kanske man ska separera så kan man finna lyckan på annat håll. 

Att tro att man blir lycklig för att man får ha sex med någon annan låter för mig rätt konstigt. Ytligt och konstigt. Den fysiska upplevelsen är säkert härlig just när den händer, men sen då? Det är knappast så att sex med någon annan löser livets problem. Är man inte nöjd hemma - deal with it. 
    Det finns människor som har den s.k "spänningsgenen". Kanske är det  i högre grad den kategorin människor som tar steget och är otrogna? Jag gissar bara, men då får man i så fall inse det om sig själv och antingen vara singel och leva helt fritt, eller så är man ihop med en människa som är likadant, och där båda tycker det är helt ok att söka spänning på annat håll. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Helena) skrev 2021-06-13 07:37:04 följande:

Om du vet om det men hon inte vet att du vet?

Så tolkade jag det att ts menade, när jag läste lite noggrannare.

Att man får reda på att partneen är otrogen men väljer att inte säga något och låta det fortgå. Dvs partnern går fortfarande bakom din rygg.

Jaha, så läste inte jag men det gick kanske lite för snabbt.

Nej jag skulle nog inte se mellan fingrarna och låta det fortgå obemärkt. Jag hade nog tagit upp det och om vi pratat om det så hade hon kanske fått fortsätta om det stärkt henne och vårt förhållande. Men att vi skulle vara oärliga mot varandra fungerar inte. Oärlig och otrogen ej okej. Ärlig och ha sex med andra helt okej!
  • Anonym (Nä)

Nej, jag vill att min partner ska vara lycklig med MIG! Är det någon annan som gör honom lycklig så är vårt förhållande över.

Svar på tråden Kan ni tillåta otrohet om det gör den andre lyckligare?