• Anonym (Fjäril)

Hur vet du att någon hälsar på från andra sidan?

Det finns förstås inga vetenskapliga bevis på att man kan hälsa på dom levande och ge något sorts tecken om man har gått vidare men vad får dig att titta upp och säga: Jag vet att det var du! om någon som har dött.

• Svar på tråden Hur vet du att någon hälsar på från andra sidan?
  • Anonym (Y)

Jag vet inte men när jag var på min farmors begravning som var mig mycket kär och det kom in en fjäril och satte sig på kistan medan vi bad en bön som hon alltid gjorde med mig när jag var liten så kändes det verkligen lite märkligt.

• Anonym (Hulda)
    Anonym (Y) skrev 2021-06-14 16:56:38 följande:

Jag vet inte men när jag var på min farmors begravning som var mig mycket kär och det kom in en fjäril och satte sig på kistan medan vi bad en bön som hon alltid gjorde med mig när jag var liten så kändes det verkligen lite märkligt.

Det sägs ju att när man hittar fjädrar så är det ett tecken från en som passerat över. 

Tänk om man hade hönsgård och trodde på sånt skrock, då skulle man ju ständigt ha kontakt. 
  • Anonym (ppp)

Och du kan inte se att det råkade vara en slump att en fjäril dök upp just då? Du var liten säger, barn har så "magiskt tänkande". 
  • Anonym (ppp)
    Anonym (Fjäril) skrev 2021-06-14 16:17:45 följande:

Det finns förstås inga vetenskapliga bevis på att man kan hälsa på dom levande och ge något sorts tecken om man har gått vidare men vad får dig att titta upp och säga: Jag vet att det var du! om någon som har dött.

Har aldrig hänt mig. 
  • Anonym (Fjäril)
    Det sägs att just fjärilar är messages från andra sidan. Solig

• Anonym (Hulda)
    Anonym (Fjäril) skrev 2021-06-14 18:51:25 följande:
    Det sägs att just fjärilar är messages från andra sidan. Solig
    Och det sägs också att fjärilar är insekter som förekommer naturligt lite typ överallt eftersom de har vingar. 
  • Anonym (Fjäril)
    Anonym (Hulda) skrev 2021-06-14 20:40:43 följande:
    Och det sägs också att fjärilar är insekter som förekommer naturligt lite typ överallt eftersom de har vingar. 
    Nähä? Är det sant? Har du någon källa på det?

Ni som inte vill tro på sånt här kan vara goda och lämna tråden då ni inte kommer att tillföra något ändå. Låt dom som finner tröst i svår sorg göra det. För övrigt så är det ju inte så att ni kan bevisa att det inte är en hälsning från andra sidan.
  • Anonym (En del)

Det är flera år sen jag upplevt något nu, men när en bekant dog så hörde jag hennes röst hemma i sovrummet samma kväll. Jag blev livrädd och skrek till och då försvann det direkt. Det är första och enda gången jag hört en röst kan jag tillägga och det var 10 år sen så ingen tror att jag är psykotisk :p

När jag var ung drömde jag också om min mormor efter att hon dött. Jag fick en sömnparalys och upplevde att hon försökte tränga sig in i rummet där jag sov och att jag kämpade emot för att jag var rädd för den typen av kontakt, trots att jag saknade henne och var väldigt ledsen.

När min hund dött kände jag hennes fuktiga andetag mot mitt ansikte och mun på kvällen, när jag grät. Det var jättefint men så sorgligt. Detta var också över 10 år sen. Jag hade en del sådana upplevelser mellan cirka 15-29 års ålder, men jag har samtidigt varit rädd för ?spöken? och försökt stänga av den känsligheten.

Svar på tråden Hur vet du att någon hälsar på från andra sidan?