• Takeshi21

    Förskollärarutbildning

    Hej! 


    Jag skriver här för jag vill fråga några saker om utbildningen jag vill studera (och för att ångesten är på topp de senaste dagar haha.. Har inte ens fått besked om jag är antagen eller ej aaa!) 


    Ni som läser/har läst förskollärarprogrammet.. Hur är/var det att studera det? Är det mycket självstudier eller är det mycket mer grupparbete och diskussioner? (Kan erkänna att, i en grupp, så är jag "grabben som brukar inte säga så mycket men ändå gör det han måste" så ja, grupparbete gör mig lite nervös haha) Har också hört att ni brukar göra några presentation framför klassen. Får ni några "tips" på hur ni kan göra det för att jag blir väldigt nervös när jag gör det och kan hända att jag börjar tappa ord. Har ni också några övriga tips när det gäller studier/de olika tentor osv? Är väldigt intresserad att få höra era erfarenheter! 


    En till fråga som kanske är ganska dum men men.. Jag vill gärna få veta hur  svenska nivån är i programmet? Har bott här (i Sverige) för ca 7 år nu och jag kan relativt bra svenska men jag gör ändå några små grammatiska fel när jag väl skriver/pratar (som exempel är denna tråd haha) Jag vet att man måste skriva på ett akademiskt sätt på universitet och det kan jag definitivt göra men jag får ändå panik varje gång jag tänker på det så det är därför jag undrar haha..


    Kommer att uppskatta alla era svar och hoppas att ni har haft en bra dag!

  • Svar på tråden Förskollärarutbildning
  • Jemp

    Jag har inte pluggat till just förskollärare men kom ihåg att utbildningen är till för att du ska lära dig och utvecklas.

    Fullt normalt att vara nervös, men visst kommer ni få tips för att utvecklas- det är ju därför du är där!

    Behövs extra hjälp med studieteknik odyl brukar det finnas hjälp för det. På mitt universitet fanns kurser hos studenthälsan, tror att det är standard.

    Lycka till!

Svar på tråden Förskollärarutbildning