• Guldnovan

Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning

Anonym (Kristen) skrev 2021-06-14 18:55:36 följande:

Ska du bryta dina löften om ''tills döden skiljer oss åt'', bara för att du är en sexbesatt kränkt mansbebis?

Ja och det är ok att göra så. Ingen är tvungen att stanna i ett olyckligt äktenskap. Inte ens du.
  • Guldnovan
    Mimosa86 skrev 2021-06-15 15:28:16 följande:

Du lägger fram det där du pratar i jag-form. Dvs hur du känner. Inta att hon brister, för då kommer hon hugga tillbaka.

Om jag hade varit du hade jag lag fram det på följande vis:

?....... jag känner att vår kärlek har ebbat ut och blivit en kompisrelation. En relation jag värdesätter otroligt högt, men jag älskar dig som en syster och inte som en fru. Jag önskar jag kunde känna annorlunda men tyvärr är det så det är. Det känns inte rätt att fortsätta en kärleksrelation med de premisserna, jag kommer inte vara lycklig i det och jag tror inte du kommer vara det heller. Jag vill att vi är bästa vänner och kan umgås som just det och ha en bra relation med barnen, för du är en av de mest fantastiska människor jag någonsin träffat. Men just nu känns det som att den här värmen riskerar att bli bitterhet och sorg för mig om vi inte går isär. Och jag tror att barnen ser igenom detta.

(Om hon kontrar med att ni skiljer er pga av sex)-

?Nej, det handlar om kärleken, sex är en del av det men inte hela, jag tycker inte vi är intima på något plan längre. Varken själsligt eller fysiskt. Jag känner inte att det vi har är kärlek utan just fin vänskap?

Bra!
  • Guldnovan
    Anonym (Lena) skrev 2021-06-15 15:51:14 följande:

Man kan ha åsikter om kön.

Men att kalla kvinnor för lata, det fick mig nästan att sätta i halsen. Är det någon grupp som engagerar sig mest i relationer, det emotionella ansvaret i familjen och försöker hålla samman allt och typ slår Knut på sig själv för att räcka till för allt och alla så är det väl kvinnan? Problemet är väl att kvinnan BORDE bli mer lat för hennes egna bästa? Att många män är för bekväma vilket gör att hon får axla mer av detta ansvar än han och är därmed generellt mer stressade (och såklart därmed mindre kåta)?

Hon jonglerar just nu med presenter till pedagoger, peng till klasskassan, stämmer av studentfesten med planering och bestyr, ringer hennes och hans mormor för att stämma av de mår, köper solkrämer och nya badkläder till barnen, styr upp playdates och aktiviteter, styr upp semester, lämnar in semesterplanering till förskolan och skola, avslutningskläder, hämta hem och rensa upp kläder på barnens hatthyllor i skola och förskola, kollar upp simskola, styr upp för sommaraktivitet på jobbet.

Massa saker som ska avslutat på jobbet och i det privata innan ledigheten börjar. Trött, tröttare tröttast. Inte fysiskt trött men mentalt trött.

Så kommer han med snoppen i vädret och hon undrar om de bor på olika planeter.

Kram från en (vanligtvis kåt) fru men so just nu är helt slut lagom till semestern.

Klockrent! Min man körde turistbuss i Europa och Sverige. Borta allt mellan 3 till 10 dygn. Tre barn under 5 hemma med mig. När han kom hem ville han knulla. Det ville inte jag.
  • Guldnovan
    LMBK skrev 2021-06-16 20:06:12 följande:

Ts, jag tycker att du tänker helt rätt. Det kommer att gå bra, väldigt jobbigt säkert efter att du pratat med henne men det kan vara en lättnad även för henne. Magkänslan säger mycket, det är påfrestande att leva i en relation där man känner att saker inte stämmer, att du inte är nöjd och helt säkert inte heller hon.

Om du håller av henne så var ärlig, säg inte att allt är bra när det inte är det t ex. Så våga prata med henne för er bådas skull.

+1
Svar på tråden Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning