Anonym (Skildsedanlänge) skrev 2021-06-14 20:22:32 följande:
Det hade varit på gång länge, jag hade i ett sista försök att lappa ihop förhållandet skrivit ett brev där så sakligt jag kunde skrev ner vad jag inte tyckte fungerade i vårt förhållande, jag ville ha en diskussion.
Satt bredvid henne när hon läste och när vi pratade sedan så framgick det verkligen att vi inte kunde mötas (och ja, sextorka var en av punkterna).
När det blev klargjort så skrev jag ut skilsmässoansökan, fick henne att skriva under och gick iväg och postade brevet.
Vi pratade med barnen och naturligtvis blev de förkrossade.
Samma kväll tog jag mina saker ur vårt sovrum och flyttade ner i gästrummet.
Huset värderades av två mäklare och vi tog snittet, kom fram till en summa och jag löste ut henne.
Vi värderade allt gemensamt lösöre och kvittade sedan det mellan oss.
Tre månaders senare hade hon flyttat ut och min ekonomi började gå plus. Förstod aldrig tidigare hur mycket hon shoppat för att lindra sin ångest...
Reggade mig på en dejtingsida och träffade efter ett tag en fantastisk kvinna jag ville fortsätta med.
Du skriver att din ekonomi går plus och hur du har träffat en fantastisk kvinna, det är alltså du du du, men dina barn hur mådde efter de 3 månaderna
Det är nu vi får höra att självklart mådde dom jääääättebra efter 3 hela månade för nu är ju DU lycklig och har barn lyckliga förälder så mår dom lika bra
Sen känns det lite desperat att så snart regga sig på en dejtingsida innan den familj man lämnat ens har hunnit bearbeta, du borde ha fokuserat på dina barn först och sen när du sett till att dom mått bra så kunde du fokuserat på dina behov.
Vad gör du om din nya fantastiska kvinna i framtiden tappar lusten av någon anledning? Reggar dig på en ny dejtingsida?