Anonym (Skildsedanlänge) skrev 2021-06-14 21:26:39 följande:
då har du inte levt tillsammans med någon i ett förhållande som "bara" går ut på att driva AB Familjen. Ni är inget par, bara föräldrar.
Parmiddagar är ett skämt, ni är ju inget par, delar plånbok och barn, inget mer.
Sexbrist är inte bara sexbrist, det är så mycket mer och att bli bortvald urholkar själen, bit för bit för bit.
Sedan behöver du inte spekulera om TS kommer eller inte kommer hitta en kvinna som gillar sex, de finns och ganska gott om dem. De har också separerat från sina förslappade, bekväma män som hellre dricker öl framför TVn än att kela med sin kvinna.
Kärlek är så mycket mer än bara sex, det är familj, omtanke, värme, att stötta varandra, finnas där, och ja ha sex, men som många småbarnsföräldrar vet är det ibland inte så lätt under vissa perioder, jag skulle inte lämna min partner om han blev sjuk, för gammal, impotent eller oavsett för jag älskar honom, han är inte bara ett medel för sex för mig han är så mycket mer än så
Vi kan spekulera hur mycket som helst när det gäller om ts kommer få sex eller inte som singel, kanske han får skitmycket, kanske han hittar en ny kvinna för att efter ett par år märka att hon tappat intresset, vi vet inte heller varför hans snart fd fru har mindre sexlust bara att hon berättade från början, han var alltså medveten om det från början.
Vi vet också att det är barnen som kommer drabbas hårdast, vi vet att han kommer tappa minst halva deras uppväxt, vi vet också att när ts kommer få beskedet så hade han inte respekt nog att låta henne var den första att få höra det, istället så fick en bunt anonyma forumsmedlemmar höra det, tycker du inte hon förtjänade att få vare den första att höra han beslut inte en bunt främlingar?
Är det så här fega människor blivit? Man vågar inte vara ärlig mot någon man levt länge med och man sätter sina egna behov före sina barns.
Så ja ts kanske kommer bli skitlycklig, men återigen han gav upp en massa tid med sina barn så man får hoppas att det blir värt det för man kan aldrig få tillbaka den tiden