Inlägg från: Anonym (Malou) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malou)

Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning

Jag är kvinna. Jag förstår dig absolut, du ska inte vara gift med henne om du inte trivs som det är mellan er. Men var varsam med henne, det är inte bra om det blir ett anklagande om hennes oförmåga till sex. Men hon måste ju också förstå att för oss som älskar sex, och det är ganska många, så är en livslång relation utan ömsesidig önskan till intimitet en sorglig tanke. Som att bara få leva på vatten och lite bröd år efter år. Nog skulle man bli tom inombords tillslut.

• Anonym (Malou)
    Anonym (Nervös) skrev 2021-06-14 20:14:15 följande:
    Precis, det märker man även av svaren jag fått här, en del tycker som min snart-ex-fru, att sex är något man kan ha lite kul med när man är ung och fri, men inget man egentligen behöver i livet för att må bra, medans andra förstår  precis och ser sex som en självklar del i en parrelation som inte egentligen går att urskilja från övrig närhet. 
    Det är för övrigt en grej som skiljer mig och min fru åt, jag ser ingen direkt skiljelinje mellan sex och övrig närhet när man är i en relation, närhet har man, ibland vill båda ta det längre då har man sex, ibland inte, inte så komplicerat.
    Min fru ser det däremot som helt olika saker, hon vill ha närhet men den måste vara helt icke-sensuell, även om det är uttalat att vi inte ska ha sex just då. 

Där kan jag tycka att man kunde få lära sig lite mer i skolan om den emotionella sidan av sexualiteten. Som jag minns det så lärde man sig att antingen är man gay, då vill man ha sex med personer av samma kön, eller så är man straight, då vill man ha sex med personer av motsatt kön, eller så är man bi då kan man ha sex med vilket som. 

Sedan att det finns en hel uppsjö av andra dimensioner av sexualitet missar man helt, vissa är dominanta, vissa är undergivna, vissa vill bara ha sex i nära relationer,  medans andra tvärtom har svårare att ha sex i nära relationer, vissa vill ha nära relationer utan sex, vissa vill bara ha sex när de fortfarande är nykära, vissa vill bara ha sex några få gånger med samma person innan de tröttnar, vissa vill håla sig till en partner, vissa vill ha flera samtidigt osv osv. Kort sagt det finns en uppsjö av varianter och det gäller att hitta någon som matchar en själv när man väljer sin långvariga partner/äktenskap. 
    Alltså, din fru, jag blir nyfiken av vad hennes sexovilja kommer ifrån. Tror du det är rent kroppsligt, att hon inte har de hormoner som behövs och därmed inte känner någon lust. Eller är det mentalt, att hon tex varit utsatt för övergrepp? eller har hon vuxit upp i en konservativ religiös miljö? eller är hon deprimerad? Har hon förklarat vad hon tror att oviljan kommer sig ur? 
  • Anonym (Malou)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2021-06-14 20:42:42 följande:

Missionären varannan vecka är väl för fan inget att hänga läpp över, jag får köra missionären en gång varannan månad och jag klagar inte för det. Har inte heller vänstrat, du låter väldigt sjåpig och tror att gräset ska vara grönare på andra sidan, men okej, nu har jag sagt mitt, valet är ditt

Nähe, du klagar inte du, men nog låter det allt lite bittert
Svar på tråden Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning