Inlägg från: Martina1970 |Visa alla inlägg
  • Martina1970

Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning

Jag förstår dig. För vissa människor är sexet inte speciellt viktigt, för andra, som mig, är det en av stöttepelare i ett förhållande.

Det betyder inte att jag skulle lämna någon jag älskar om denne blev tex sjuk och inte kunde genomföra penetrerande sex. Sex är så mycket mer än det!

Men jag skulle, och har, lämnat en relation där ingen närhet, ömhet och sex existerade i vardagen.

Jag tycker inte att just sexet är det du ska ta upp, mer kanske avsaknad av värme o närhet. Men skuldbelägg inte henne, var saklig. Det är aldrig ens fel att en relation fallerar.

• Martina1970
    Anonym (Skildsedanlänge) skrev 2021-06-14 21:26:39 följande:

då har du inte levt tillsammans med någon i ett förhållande som "bara" går ut på att driva AB Familjen. Ni är inget par, bara föräldrar.

Parmiddagar är ett skämt, ni är ju inget par, delar plånbok och barn, inget mer.

Sexbrist är inte bara sexbrist, det är så mycket mer och att bli bortvald urholkar själen, bit för bit för bit.

Sedan behöver du inte spekulera om TS kommer eller inte kommer hitta en kvinna som gillar sex, de finns och ganska gott om dem. De har också separerat från sina förslappade, bekväma män som hellre dricker öl framför TVn än att kela med sin kvinna.

Så bra formulerat, och jag känner igen mig i varje ord. Urholkad är ett bra ord, man blir bortvald(säkert inte medvetet, men ändå bortvald) förminskad, man tappar självkänsla, tron på sig själv som en sexuellt attraktiv kvinna. Aldrig, aldrig kommer jag leva så igen.

Det brukar provocera många när jag säger att jag väntade för länge, gav oss som par och föräldrar alltför många chanser. Önskar, på ett sätt, att jag gått tidigare.

De sista åren tillsammans tänkte jag på honom som mannen jag bor under samma tak som.
Svar på tråden Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning