Inlägg från: Anonym (Blaj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blaj)

Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning

Anonym (Nervös) skrev 2021-06-14 19:03:46 följande:

Enligt Paulus är det inte tillåtet att neka sin make/man ett fysiskt samliv, eftersom det leder till frestelse. 

1:a Korinterbrevet 7 

Du skrev dock att ni har sex en gång varannan vecka, så du kan inte påstå att hon förvägrar dig sex, tvärtom ger hon dig det fast hon inte vill...
    Tecum skrev 2021-06-14 20:12:51 följande:

Du gör rätt som separerar, du har försökt och försökt men kommit till vägs ände. Livet är för kort för att levas utan sex. Man ska må bra i en relation och där ska finnas närhet och ömsesidig förståelse.

Ditt upplägg låter bra, det är genomtänkt och fokuserar på att få det praktiska att fungera. Jag tror också att din fru kan bli lättad över att det är över, åtminstone innerst inne. Låt henne inte spela förorättat offer, skyller hon på dig så säg precis som det är till omgivningen. De absolut flesta har en stor förståelse för att ett äktenskap utan sex inte är något man ska behöva stå ut med. Hon ska ta sin del över att det gått som det gått.

Det är inte ett äktenskap utan sex, de har ju sex regelbundet enligt TS. Vad mer kan hon göra än att ställa upp? Hon kan väl inte påverka att hon inte är lika lyrisk som TS? Han visste dock om detta innan de gifte sig så det är väl lite fräckt att skilja sig och bryta upp familjen av den anledningen nu.
Svar på tråden Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning