Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning
Kärlek
Tillit
Trygghet
Samhörighet
Säkerhet
Tröst
Det finns många pusselbitar som behövs i en relation. Men att sex trumfar allt.. är illa.
Det låter inte på TS som att den närhet han efterfrågar är kramar, krypa upp i famnen till en bra film eller bli struken på armen när ens respektive går förbi. Utan allt handlar om sexuell närhet.
Jag har varit i ett förhållande där just allt handlade om sexuell närhet. Ingen liten kram eller puss på kinden. Nix det var bli klämd på brösten när man stod och lagade mat eller händer innanför trosorna när man stod och böt en bajsblöja. Inga filmer i soffan utan tafs. Och ställde man inte upp med sin kropp fick man hjälpa till på annat vis. För husfridens skull. Kan säga att ens egen sexlust dör tämligen fort. Efter bokstavligen tusentals avsugningar så kändes det tillslut som en hushålls syssla. Vårt förhållande (med barn) saknade dessutom alla övriga pusselbitar utom just kärlek. Men från min sida mer som syskon-kärlek (och ibland hat).
Jag tycker TS gör rätt i att gå. Har man så skilda prioriteringar så går det inte hålla ihop.
För min del så valde jag efter separation att leva själv med mitt barn. Och många, många år senare står jag kvar vid det. Jag mår betydligt bättre själv. Och vill aldrig mer känna krav på sex hängande över mig.