• Anonym (123)

Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning

Anonym (Mabi) skrev 2021-06-14 19:46:23 följande:
    Vilken otroligt förminskande kommentar!!! Inte mycket till empati eller förståelse där...
    Anonym (llp) skrev 2021-06-14 19:19:13 följande:

Självklart ska man aldrig stanna i ett förhållande om man mår dåligt men samtidigt kan jag känna att jag själv skulle aldrig sätta sex före att mina barn och min partner mår bra. Sex är viktigt men inte det viktigaste alltså och efter att jag har skaffat barn så skulle jag aldrig sätta mina egna behov före deras så länge dom är små.

Men TS mår inte bra. Tror du han blir en bra pappa och partner att tvingas leva som han gör, med en fru som fullständigt ignorerar hans känslor och behov av närhet och som vägrar befatta sig med problemet?
    Man är två i en relation, då borde man väl rimligtvis vara intresserad av att båda ska må bra och jobba för att hitta lösningar på problem som dyker upp längs vägen?

Eller?

Byt ut det mot andra basbehov så kanske det blir lättare att sätta sig in i TS problem. Din partner förvägrar dig något som verkligen är viktigt för dig, och han vill inte ens diskutera det, han vill varken lyssna eller förstå. 
    Du tror inte du skulle känna dig ganska frustrerad och ledsen då??
    Är det bättre att bruka våld på sig själv och "frivilligt" låta sig våldtas tycker du?
    Är knullande viktigare än trygga barn?

Sen det understrukna...  "basala behov"? Förvägra?
    Nej, får du inte äta så svälter du ihjäl, får du inte dricka så törstar du ihjäl. 

Men får du inte knulla så får du tillfredsställa dig själv! Eller alternativt komma överens om att ha ett sk öppet förhållande.

Knullande är så jäkla överskattat och du m fl sitter och hejar på att en familj ska splittras för att... mannen inte får doppa kuken?
  • Anonym (123)
    Anonym (Mickey) skrev 2021-06-15 08:43:50 följande:

Ett förhållande utan sex är inget kärleksförhållande. Det är helt förståeligt att du vill skiljas. Frågan är varför hon inte har lust och om det går att hitta den. Du skriver att det inte är helt omöjligt att hon var sporadiskt otrogen. Har ni någonsin haft bra sexliv? Har hon alltid bara ställt upp?

Ett förhållande utan sex kan vara precis lika kärleksfullt. Jag vet, för jag lever i det.
  • Anonym (123)
    Anonym (Man of steel) skrev 2021-06-15 08:58:13 följande:
    Så märkligt resonerat. Ingen ska tvingas till sex men ingen ska heller tvingas leva utan kärlek. Öppet förhållande (kvinnor går sällan med på det och det är svårt att leva sådant i praktiken) eller separation är det som gäller.

Det handlar om hundratusentals män som borde ta snacket och befria sig från kärlekslösa lata kvinnor som inte bryr sig om förhållandet. Alla dessa män skulle ha bättre liv på egen hand. 
    Var kom latheten in i bilden?
Svar på tråden Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning