• Anonym (K)

Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning

fornminne skrev 2021-06-14 22:48:03 följande:

Du har uppenbarligen inte läst alla ts inlägg. Frun har aldrig varit särskilt intresserad och han verkar ha försökt det mesta. Avlastning, uppvaktning och romantik lär inte ändra ett skit, då hade det redan fungerat. Hon är inte intresserad helt enkelt. De är inte kompatibla. Hon vill ha en familjeförsörjare och någon att dela vardagen med, that?s it. Ts och många andra, vill mer än så. Alla äktenskap med sextorka, beror inte på en tjatig och lat man med en kvinna som har alla skäl i världen att tappa lusten.

Det där ?that?s it? gör mig så ledsen. Som om man vore en ytlig och platt person för att man har bristande sexlust. Jag kan berätta hur det varit för mig. I ett parförhållande får jag så mycket av det jag vill ha ut av livet. Kärlek, gemenskap, någon att bygga ett hem med, en familj, ett delat föräldraskap, någon att hålla i när det blåser hårt, någon att fira högtider med. Min låga sexlust har varit ett problem hela livet. Det funkar när jag är förälskad men inte annars. Jag har försökt med allt för att bättra på lusten, eftersom jag vet att allt jag önskar i livet är kopplat till ett fungerande sexliv. Har mått otroligt dåligt över det här genom åren, känt mig så otillräcklig och haft en sådan prestationsångest. Vet att ensamheten är den ultimata konsekvensen av detta. Så det är inte alls ?that?s it?, att jag har små och futtiga behov här i livet. Det handlar om att EN pusselbit inte är på plats hos mig vilket gör allt så mycket svårare.
Svar på tråden Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning