Inlägg från: Anonym (Man of steel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man of steel)

Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning

Jag har haft sådana samtal:

1) Förbered. Var tydlig med vad du vill och att du har försökt, men nu räcker det.
    2) Ta bort alla anklagelser (kvinnor suger ofta åt sig anklagelser och det är allt de hör och sedan ägnar de sitt liv åt att hämnas, de har ofta svårt att gå vidare) och säg lätt att du accepterar hennes livsstil men att du vill leva i ett kärleksförhållande (alltså inte tvingas till celibat som hon ju vill att du ska göra)
    3) Prata om hur ni ska förhålla er i den jobbiga bodelning som kommer och hur ni ska berätta för närstående.
    4) Ingen kvinna jag haft detta snack med har sedan lyckats hålla överenskommelsen, de snackar skit och de får utbrott. Kanske borde man haft ett civilrättsligt avtal med viten, så att man kan stämma dem på pengar för att de inte håller överenskommelser, men det kanske är svårt att få till i praktiken. Var beredd på att de inte håller sin del och att de jävlas. Ofta har kvinnor ingen bra styrka för att bete sig schysst. De ser sig som nån sorts överordande varelser som andra ska fjäska för och som inte behöver följa regler. 

• Anonym (Man of steel)
    Anonym (123) skrev 2021-06-15 04:55:32 följande:
    Är det bättre att bruka våld på sig själv och "frivilligt" låta sig våldtas tycker du?
    Är knullande viktigare än trygga barn?

Sen det understrukna...  "basala behov"? Förvägra?
    Nej, får du inte äta så svälter du ihjäl, får du inte dricka så törstar du ihjäl. 

Men får du inte knulla så får du tillfredsställa dig själv! Eller alternativt komma överens om att ha ett sk öppet förhållande.

Knullande är så jäkla överskattat och du m fl sitter och hejar på att en familj ska splittras för att... mannen inte får doppa kuken?
    Så märkligt resonerat. Ingen ska tvingas till sex men ingen ska heller tvingas leva utan kärlek. Öppet förhållande (kvinnor går sällan med på det och det är svårt att leva sådant i praktiken) eller separation är det som gäller.

Det handlar om hundratusentals män som borde ta snacket och befria sig från kärlekslösa lata kvinnor som inte bryr sig om förhållandet. Alla dessa män skulle ha bättre liv på egen hand. 
  • Anonym (Man of steel)
    Anonym (Eldriven) skrev 2021-06-15 09:52:24 följande:
    Ja du verkar vara expert på detta. Gjort det flera gånger. Du kanske mår bäst av att vara särbo. För att slippa de hemska processer du varit med om. Eller går detta långt bak i tiden och du har hittat den rätta nu. Man vill ju gärna höra om lyckliga slut.
    Rätt nöjd med mina långa förhållanden. Tror att de flesta killar borde ställa mer krav på att deras partners inte sunkar ner sig med mobiltelefon, rödvin och gnäll. 

Dags att killar förstår att vi kan vara fria och inte ska luras vara kvar i förhållanden som inte är jämställda. Fasligt många som vill ta rygg och ha våra stålar med.

Att vara särbo och skydda sig mot sådana som du är viktigt. Man har bara ett liv.
  • Anonym (Man of steel)
    Anonym (123) skrev 2021-06-15 11:51:29 följande:
    Var kom latheten in i bilden?
    Man är rätt lat om man inte bryr sig om att kärleken i sitt förhållande är bra. 
  • Anonym (Man of steel)
    Tecum skrev 2021-06-15 13:56:13 följande:
    Men hur kul är det att ha sex med någon man vet inte vill och säger att hon bara ställer upp? En stor del av kvinnorna på FL kallar det sexuellt utnyttjande eller rentav våldtäkt, även om de har fel.

TS borde inte gift sig med henne från början, men det är lätt att vara efterklok. Detsamma gäller förresten för hustrun, hon borde valt en man med ljumt sexintresse. Nu är det hög tid att rätta till det misstaget och det blir nog skönt för henne också att slippa pressen att ställa upp.
    Bra skrivet. Dags att börja leva var för sig. Frun kan leva själv eller leta upp någon som vill ha samma sorts känsloliv som hon. Och TS kan bli fri att leva sitt liv och leta efter kärlek. Det är alla människors rätt. Ingen ska fångas eller luras in i ett kärlekslöst förhållande.
  • Anonym (Man of steel)
    Anonym (Nervös) skrev 2021-06-15 19:26:15 följande:
    Nej jag hade sparat snacket tills barnen somnat men nu gick hon och lade sig innan barnen. Jag fegade ur med andra ord.

Nu börjar tvivlet sätta in dessutom? så sjukt svårt detta?
    Förstår att du gör så, det är mycket obehagligt. Att sätta bollen i rullning.

Senast jag gjorde samma sak blev min sambo så olycklig, trots att jag var vänlig och tydlig. Hon lurades med att det skulle gå bra och att kärlek skulle kunna komma tillbaka, men hon klarar inte det. 

Men kanske en bra pappa tar detta i steg för att det ska vara respektfyllt. Men du har rätt till ett bättre liv med kärlek, du ska inte tvingas leva i nån sorts fängelse med bara vänskap. Din fru kommer att klara sig och hon kan leva ensam eller kanske träffa någon annan som inte vill ha fysisk kärlek i relationen.

Försök igen. Jag kommer att ta mitt samtal i sommar eller till tidiga hösten.
  • Anonym (Man of steel)
    Anonym (Eldriven) skrev 2021-06-16 12:59:25 följande:
    Väntar du för att du fortfarande hoppas att det kommer att lösa sig och att din partner och du hittar tillbaka passion och närhet. Annars måste det vara oerhört jobbigt, tärande att gå hela sommaren och vänta. Agerar du nu kan du vara i ny harmonisk fas till hösten. Jag tog steget på sommaren och ser nu i efterhand att det var skönt, lugnare på jobben, semester och vänner som hade tid att lyssna och hjälpa praktiskt. Tror mitt x hade fördelar av det också. Men följ ditt hjärta.
    Jag gör det. Är luttrad och van, besviken men behärskad. Min fru är mycket nöjd med den bekväma situationen, men hon är helt ointresserad av mina behov av kärlek. Det är onödigt manligt snusk, tänker hon. Ett fel många gör, att de inte förstår att ömsesidig kärlek är nödvändigt om ett förhållande ska hålla över tid. Man kan inte lura in andra i sådana ensidiga förhållanden. 
Svar på tråden Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning