Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning
Jag har haft sådana samtal:
1) Förbered. Var tydlig med vad du vill och att du har försökt, men nu räcker det.
2) Ta bort alla anklagelser (kvinnor suger ofta åt sig anklagelser och det är allt de hör och sedan ägnar de sitt liv åt att hämnas, de har ofta svårt att gå vidare) och säg lätt att du accepterar hennes livsstil men att du vill leva i ett kärleksförhållande (alltså inte tvingas till celibat som hon ju vill att du ska göra)
3) Prata om hur ni ska förhålla er i den jobbiga bodelning som kommer och hur ni ska berätta för närstående.
4) Ingen kvinna jag haft detta snack med har sedan lyckats hålla överenskommelsen, de snackar skit och de får utbrott. Kanske borde man haft ett civilrättsligt avtal med viten, så att man kan stämma dem på pengar för att de inte håller överenskommelser, men det kanske är svårt att få till i praktiken. Var beredd på att de inte håller sin del och att de jävlas. Ofta har kvinnor ingen bra styrka för att bete sig schysst. De ser sig som nån sorts överordande varelser som andra ska fjäska för och som inte behöver följa regler.