Inlägg från: Anonym (Anne på G) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anne på G)

Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning

Redpilled skrev 2021-06-15 14:53:42 följande:
    Bra skrivet. De som är ute efter vänskapsförhållanden behöver vara ärligare mot andra och sig själva. 

Sex är verkligen något annat och en mycket väsentlig del i pars kärleksförhållanden. Ska den delen ges upp och man ska leva som vänner måste verkligen verkligen båda parter vilja ha det så. Tyvärr verkar det finnas många som tror att det är ett ensidigt beslut och att förhållandet kan bestå efter det.
    Men ts fru har ju varit ärlig från början, hon har inte heller förändrats då dom har lika mycket/lite sex som innan
    Anonym (Nervös) skrev 2021-06-14 19:09:43 följande:
    Ja det är en berättigad fråga. Jag visste ju om detta från början, och sexlivet var inte lysande ens då vi var nykära.
    Anonym (Nervös) skrev 2021-06-14 21:57:46 följande:
    Precis, på den tiden led jag av extremt dålig självkänsla och en irrationell rädsla (som faktiskt ter sig helt absurd nu när jag ser tillbaks) att förbli ensam resten av livet..
    Så om ts också hade varit ärlig från början hade mycket hjärtesorg kunnat undvikas hos alla inblandade

• Anonym (Anne på G)
    Anonym (Sara) skrev 2021-06-15 16:43:07 följande:
    Så sorgligt det låter TS. Som att din fru valt ett äktenskap med dig av enbart praktiska, yttre faktorer och inte av kärlek.
    Jag tycker det är mer sorgligt att att ts valde att att vara med henne när han visste från början att dom inte var kompatibla när det gällde sex, och då pga av att han var rädd för att vara ensam.

Nu kommer alla inblandade må dåligt ett tag nu, men förhoppningsvis kommer alla må bra i längden
    Det är bara synd när man slösar många goda år på något som det inte är menat, sånt händer självklart då man kan växa ifrån varandra osv  men om man redan från början vet att det inte kommer fungera då är det faktiskt både själviskt och fult att utnyttja en annan människa för att man inte vågar vara ensam.
  • Anonym (Anne på G)
    kosdlfosdf skrev 2021-06-15 17:12:53 följande:
    som ylar om att tjejen gått upp 3 kilo medans deras chipstuttar fladdrar i vinden och kissfläckarna aldrig torkar på kalsongerna.
    Skrattande
  • Anonym (Anne på G)
    sextiotalist skrev 2021-06-15 17:34:29 följande:
    Inte mitt intryck alls. Han söker stöd och bollning, precis kvinnor gör i motsvarande situation. Jag uppfattar det att han är en man som just nu har en stor sorg och hade nog önskat att det inte hade blivit så, nu styr han upp, han vill separera, meddelat detta och det verkar som att han, trots sin frus tillfälliga förändring, kommer genomföra detta. 
    Vaddå inte vågar vara ensam, det är ju han som vill separera, inte hon.
    Ts sitter ju och skriver här istället för att styra upp saker, det var dessutom han själv som skrev att han var rädd för att bli ensam.
    Det mest ärliga hade varit att avsluta förhållande från början, att vara ihop med någon för att man är rädd är en dum idé samma gäller att tro att man kan förändra andra människor.
Svar på tråden Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning