Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning

Mimosa86 skrev 2021-06-15 15:28:16 följande:

Du lägger fram det där du pratar i jag-form. Dvs hur du känner. Inta att hon brister, för då kommer hon hugga tillbaka.

Om jag hade varit du hade jag lag fram det på följande vis:

?....... jag känner att vår kärlek har ebbat ut och blivit en kompisrelation. En relation jag värdesätter otroligt högt, men jag älskar dig som en syster och inte som en fru. Jag önskar jag kunde känna annorlunda men tyvärr är det så det är. Det känns inte rätt att fortsätta en kärleksrelation med de premisserna, jag kommer inte vara lycklig i det och jag tror inte du kommer vara det heller. Jag vill att vi är bästa vänner och kan umgås som just det och ha en bra relation med barnen, för du är en av de mest fantastiska människor jag någonsin träffat. Men just nu känns det som att den här värmen riskerar att bli bitterhet och sorg för mig om vi inte går isär. Och jag tror att barnen ser igenom detta.

(Om hon kontrar med att ni skiljer er pga av sex)-

?Nej, det handlar om kärleken, sex är en del av det men inte hela, jag tycker inte vi är intima på något plan längre. Varken själsligt eller fysiskt. Jag känner inte att det vi har är kärlek utan just fin vänskap?

Men det går ju inte att bortse från att hon har betett sig illa. Jag är rätt säker på att sexet hade de kunnat hantera om hon inte betett sig som en bitch (vilket hon enligt ts var väl medveten om att hon gjort)
  • sextiotalist
    kosdlfosdf skrev 2021-06-15 17:12:53 följande:
    som du säger, enligt ts, kanske vi ska vara försiktiga med att kalla andra bitchar innan vi har alla sidor.

jag skulle inte vilja vara i ett kärlekslöst eller sexlöst förhållande men jag vet också att det finns en del män som trots att dom påstår att dom hjälper till hemma knappast gör det, som klagar och gnäller medans tjejen får göra allt, som ylar om att tjejen gått upp 3 kilo medans deras chipstuttar fladdrar i vinden och kissfläckarna aldrig torkar på kalsongerna.
    med andra ord vi vet inte alls hur hennes version ser ut och tills dess kanske vi inte ska kalla någon för bitch baserat på vad en man säger som inte ens klarar av att prata med sin fru utan sitter och hänger ut deras liv på Familjeliv. tänk om hon efter att ha mått dåligt, tagit hand om barnen som kanske är förstörda sen hittar deras liv uthängt på familjeliv?

nej Ts borde man-up och styra upp saker istället för att ynka sig här, jag får lite vibbar att han fiskar efter kvinnor här, tydligen vågar han inte vara ensam och fler män och kvinnor överlappar ju förhållandena för att dom inte vill vara ensamma.
    Inte mitt intryck alls. Han söker stöd och bollning, precis kvinnor gör i motsvarande situation. Jag uppfattar det att han är en man som just nu har en stor sorg och hade nog önskat att det inte hade blivit så, nu styr han upp, han vill separera, meddelat detta och det verkar som att han, trots sin frus tillfälliga förändring, kommer genomföra detta. 
    Vaddå inte vågar vara ensam, det är ju han som vill separera, inte hon.
  • sextiotalist
    Anonym (Anne på G) skrev 2021-06-15 17:53:53 följande:
    Ts sitter ju och skriver här istället för att styra upp saker, det var dessutom han själv som skrev att han var rädd för att bli ensam.
    Det mest ärliga hade varit att avsluta förhållande från början, att vara ihop med någon för att man är rädd är en dum idé samma gäller att tro att man kan förändra andra människor.
    Så att han tagit steget och berätta att han vill skiljas är inte att styra upp. Det är säkert många kvinnor och män, som drar sig för att separera, som behöver tänka fram och tillbaka. Jag tycker det är bra att man bollar tankar på det här sättet. Det är sunt och klokt. Visst är det lätt att vara efterklok, men det är han inte ensam om.
    Jag, min fegis, tog 1,5 år på mig innan jag äntligen bröt upp och då fanns det varken barn eller gemensamt hem. Det tar tid innan man når fram till detta steg. Alla är inte impulspersoner och behöver vända och vrida tankarna och låta beslutet mogna fram
Svar på tråden Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning