Inlägg från: Anonym (LyckligtSkild) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LyckligtSkild)

Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning

Gud vilka bittra kommentarer. Finns massa överpretentiösa människor som inte verkar förstå att brist på närhet och samhörighet kan skada det egna jaget.

Klart att man tänkt igenom vad det innebär för barn mm. Det är fan inte ett lätt beslut och ta att skilja sig. Jag velade i många år innan det tillslut blev ohållbart. Vi mådde båda så dåligt tillsammans. Vi behövde skilja oss för att kunna må bättre var och en för sig. När man mår bra är man en bättre förälder.

Sluta skambelägga de som inte mår bra i sina förhållanden (oavsett om det är sen sexuella aspekten rller annat)

Till Ts: Det finns inget lätt sätt. Du får helt enkelt säga att du inte mår bra som det är och att du tänkt på detta länge.

Låta henne ta tid att smälta det, innan ni pratar vidare om hur ni vill att det praktiska ska fungera. Det är jobbigt och kommer bli jobbigt ett tag framöver.

Kram

• Anonym (LyckligtSkild)
    Anonym (Nervös) skrev 2021-06-15 19:26:15 följande:

Nej jag hade sparat snacket tills barnen somnat men nu gick hon och lade sig innan barnen. Jag fegade ur med andra ord.

Nu börjar tvivlet sätta in dessutom? så sjukt svårt detta?

Men gick hon verkligen o la sig för o sova så här tidigt och dessutom innan barnen ens somnat? Mår hon dåligt eller märker på dig att du vill prata om jobbiga saker?
Svar på tråden Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning