• Anonym (Eldriven)

Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning

Anonym (Kristen) skrev 2021-06-14 18:55:36 följande:

Ska du bryta dina löften om ''tills döden skiljer oss åt'', bara för att du är en sexbesatt kränkt mansbebis?

Tråkigt låg nivå på respons till ts som vill hitta vägar fram. Bu!
  • Anonym (Eldriven)
    Anonym (Man of steel) skrev 2021-06-15 08:52:53 följande:

Jag har haft sådana samtal:

1) Förbered. Var tydlig med vad du vill och att du har försökt, men nu räcker det.

2) Ta bort alla anklagelser (kvinnor suger ofta åt sig anklagelser och det är allt de hör och sedan ägnar de sitt liv åt att hämnas, de har ofta svårt att gå vidare) och säg lätt att du accepterar hennes livsstil men att du vill leva i ett kärleksförhållande (alltså inte tvingas till celibat som hon ju vill att du ska göra)

3) Prata om hur ni ska förhålla er i den jobbiga bodelning som kommer och hur ni ska berätta för närstående.

4) Ingen kvinna jag haft detta snack med har sedan lyckats hålla överenskommelsen, de snackar skit och de får utbrott. Kanske borde man haft ett civilrättsligt avtal med viten, så att man kan stämma dem på pengar för att de inte håller överenskommelser, men det kanske är svårt att få till i praktiken. Var beredd på att de inte håller sin del och att de jävlas. Ofta har kvinnor ingen bra styrka för att bete sig schysst. De ser sig som nån sorts överordande varelser som andra ska fjäska för och som inte behöver följa regler. 

Ja du verkar vara expert på detta. Gjort det flera gånger. Du kanske mår bäst av att vara särbo. För att slippa de hemska processer du varit med om. Eller går detta långt bak i tiden och du har hittat den rätta nu. Man vill ju gärna höra om lyckliga slut.
  • Anonym (Eldriven)
    Anonym (Man of steel) skrev 2021-06-16 09:24:05 följande:

Förstår att du gör så, det är mycket obehagligt. Att sätta bollen i rullning.

Senast jag gjorde samma sak blev min sambo så olycklig, trots att jag var vänlig och tydlig. Hon lurades med att det skulle gå bra och att kärlek skulle kunna komma tillbaka, men hon klarar inte det. 

Men kanske en bra pappa tar detta i steg för att det ska vara respektfyllt. Men du har rätt till ett bättre liv med kärlek, du ska inte tvingas leva i nån sorts fängelse med bara vänskap. Din fru kommer att klara sig och hon kan leva ensam eller kanske träffa någon annan som inte vill ha fysisk kärlek i relationen.

Försök igen. Jag kommer att ta mitt samtal i sommar eller till tidiga hösten.

Väntar du för att du fortfarande hoppas att det kommer att lösa sig och att din partner och du hittar tillbaka passion och närhet. Annars måste det vara oerhört jobbigt, tärande att gå hela sommaren och vänta. Agerar du nu kan du vara i ny harmonisk fas till hösten. Jag tog steget på sommaren och ser nu i efterhand att det var skönt, lugnare på jobben, semester och vänner som hade tid att lyssna och hjälpa praktiskt. Tror mitt x hade fördelar av det också. Men följ ditt hjärta.
  • Anonym (Eldriven)

TS, Man of Steel mfl. man undrar om det mesta i era förhållanden och familjeliv är lyckligt och bra men att just er syn på sexlivet skiljer sig där du har lust och hon inte. Att det är en viktig del förstår jag men om det mesta andra flyter på kanon, där du ser henne som kvinnan i ditt liv, så är det möjligt att försöka finna lösningar. Intresset för frun att ta tag i lustfrågan kommer öka när du droppar bomben om separation, om hon vill ha kvar dig som man. Om inte så är det ju rätt väg att gå vidare i livet.

• Anonym (Eldriven)

Ts. Du har fått många kloka råd från smarta erfarna kvinnor. Hur tänker du kring den stora frågan?

• Anonym (Eldriven)
    Anonym (as usual) skrev 2021-07-08 12:44:02 följande:

Gick väl som vanligt i såna här fall.

Antingen kör han känslomässig utpressning, eller tjatsex, eller är otrogen.

För varför vågar inte missnöjda män som kvinnor har kraft till i samma sits. Avslutar och går vidare och mår bättre efter stormen lagt sig.
Svar på tråden Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning