• Anonym (Nervös)

Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning

Anonym (llp) skrev 2021-06-14 21:45:30 följande:
    Kärlek är så mycket mer än bara sex,  det är familj, omtanke, värme, att stötta varandra, finnas där,
    En bil är så mycket mer än bara en ratt, det är motor, däck, ljuddämpare, strålkastare mm, men ändå vill du inte gärna ha en bil utan ratt, eller hur? 
  • Anonym (Nervös)
    Anonym (Mickey) skrev 2021-06-14 22:00:24 följande:

Finns det någon chans att din fru har en älskare?

Jag skulle inte bli särskilt förvånad om hon vid något tillfälle haft sex med någon annan under dessa år tex när hon varit ute och rest med jobbet, men jag skulle bli mycket förvånad om hon har eller har haft någon hon träffar regelbundet, särskilt nu under pandemin. 
  • Anonym (Nervös)
    Anonym (Skildsedanlänge) skrev 2021-06-14 22:05:38 följande:

Bra att du har hittat ditt värde! Vårda det och finn dig inte i ditt öde, gå vidare och väx som människa, det är trots det som livet handlar om.
    Det om något är att vara en förebild för sina barn!

Nu verkar du inte kunna dela denna resa med din fru vilket är sorgligt men sådant är livet. Skit i moraltanter som llp, Hon tycker att som man bäddar får man ligga, lagt kort ligger även om det innebär att offra sig själv.

Jag och många andra säger Go! men ta till dig de kloka orden från "lilla jag" tidigare i tråden, din fru behöver landa mjukt och få ta detta.

Tack för stödet! <3 

Jag hörde någon som sa "Det suger att skiljas men det är skönt att vara skild" och det ligger nog mycket i det. 

Får se om det blir nåt sova inatt, har väldigt svårt att koppla av nu, ungefär som kvällen innan man åka ut på en långresa eller hoppa fallskärm eller nåt... 
  • Anonym (Nervös)
    Studentpappa skrev 2021-06-15 06:29:13 följande:
    Nej ts är nog inte sexlös men vill antagligen ha sex med en partner som faktiskt vill ha sex med honom inte någon som ser det som betalning för att han försörjer familjen. Så är det då för mig, jag skulle aldrig ligga med sambon om hon egentligen inte ville.

I slutändan handlar det om så mycket mer än brist på sex, även om det är ett problem är det knappast det enda problemet.
    Exakt , brist på sex är bara det yttersta symptomet, i själva verket handlar det även om brist på allt det som leder fram till bra sex, attraktion, intimitet, emotionell närhet, glädjen i att få ge av sig själv till sin partner och dela sin sexualitet och på så sätt känna att man blir ett. 

Jag behöver inte nödvändigtvis doppa kuken varje dag, men jag vill känna den sexuella energin flöda, maskulint och feminint. Det kan vara ett ögonkast, en förstulen kyss, en klapp på rumpan, en menande blick, en riktig kram, ett flörtigt leende, osv osv. 

Du har även rätt i att för henne handlar det mest om "betalning" för allt annat hon får ut av förhållandet i form av sammanhållen familj, samarbete i Familjen AB osv. 
  • Anonym (Nervös)
    Anonym (Usch) skrev 2021-06-14 23:11:54 följande:

Kan det inte möjligtvis vara så att frun får dra det stora lasset hemma med barn, födelsedagar, kalas, julpyntande, storstädning, matlagning, tvätt, sortera kläder, lägga undan gamla storlekar och köpa nytt, köpa present till barnens fröknar, hålla kontakt med förskola, köpa rätt solkräm till barnen, hålla kontakten med alla barnens mor och far-föräldrar, gör hemmet hemtrevligt, alltid är tillags för allt och alla? Inte? För i de allra flesta relationer är det nämligen så. Och hade det varit så för mig hade jag inte heller haft särskilt stor sexlust om man får göra exakt alla psykiska (och även fysiska) sysslor som finns medan mannen kommer hem efter sitt enbart fysiskt tunga arbete och sen är ledig. En kvinna, särskilt med barn, är ALDRIG ledig. Ge frun semester och gör ALLT ett par veckor medan hon får gå på spa och ta det lugnt, och sen dela upp ALLT 50/50 hemma (och då inte bara matlagning och städning utan ALLT) så ska du få se på fan att hon vill ha sex igen. Hon är med 98% säkerhet utmattad och behöver en fucking BREAK.

Nu delar vi ganska lika, men jag har provat som du säger att göra allt i perioder. Frun blir gladare och på bättre humör och får mer tid att träffa vänner, lägga mer fokus på jobbet, påta i trädgården, boka in ett extra yogapass, läsa mer böcker osv. 

Så nog blir hon piggare och gladare, det betyder dock inte att hon återfår attraktionen til mig.
  • Anonym (Nervös)
    Anonym (J) skrev 2021-06-15 09:57:05 följande:
    Varför tror du hon inte kom på tanken att skiljas först?

Har ni lika bra utbildning/jobb?

Vem vinner ekonomiskt på att ni är gifta?
    - Hon är uppfostrad till att man håller ihop, äktenskapet är för henne inte kopplat till  känslor i någon hög utsträckning 

- Båda är högutbildade, vi ligger båda runt 45k/månad, jag någon tusenlapp mer men i stort sett lika

- Troligen jag, men oklart 
  • Anonym (Nervös)
    Anonym (K) skrev 2021-06-15 09:54:52 följande:
    Det där ?that?s it? gör mig så ledsen. Som om man vore en ytlig och platt person för att man har bristande sexlust. Jag kan berätta hur det varit för mig. I ett parförhållande får jag så mycket av det jag vill ha ut av livet. Kärlek, gemenskap, någon att bygga ett hem med, en familj, ett delat föräldraskap, någon att hålla i när det blåser hårt, någon att fira högtider med. Min låga sexlust har varit ett problem hela livet. Det funkar när jag är förälskad men inte annars. Jag har försökt med allt för att bättra på lusten, eftersom jag vet att allt jag önskar i livet är kopplat till ett fungerande sexliv. Har mått otroligt dåligt över det här genom åren, känt mig så otillräcklig och haft en sådan prestationsångest. Vet att ensamheten är den ultimata konsekvensen av detta. Så det är inte alls ?that?s it?, att jag har små och futtiga behov här i livet. Det handlar om att EN pusselbit inte är på plats hos mig vilket gör allt så mycket svårare.
    Usch jag lider med dig. 
    Jag tror det kan vara ungefär likadant för min fru, att sex bara är intressant när man är nyförälskad. 
    Kram
  • Anonym (Nervös)
    mari123 skrev 2021-06-14 23:13:37 följande:

*lycka till.

Tack!
  • Anonym (Nervös)
    Anonym (J) skrev 2021-06-15 11:07:16 följande:

O.k.

Jag undrade bara eftersom det finns måmga trådar på FL att kvinnor inte lämnar just på grund av ekonomin.

Men det är bara en möjlig anledning av många.

Vi kommer båda få sämre ekonomi efter skilsmässan pga ökade boendekostnader, men troligen får jag lite mindre pengar än henne av olika omständigheter.
  • Anonym (Nervös)
    Anonym (Skildsedanlänge) skrev 2021-06-15 11:07:30 följande:

Du har fel på så många plan! (förutom i slutet)

Många kvinnor upptäcker sin sexualitet efter skilsmässan. Då har de varit gifta i många år och haft slentriansex för att hålla ihop äktenskapet. Inte sällan eftersom mannen tjatat (vilket är grymt förnedrande för båda).

Andra kvinnor har lägre sexlust som kanske avtar efter förälskelsefasen.

Detta var fallet i mitt äktenskap och gudarna skall veta att jag letade fel hos mig själv.

Skilsmässan var som ett uppvaknande för mig, jag förstod att jag var attraktiv vilket jag definitivt inte kände mig i mitt äktenskap då varje närmande avvärjdes.

Först så här i efterhand har jag förstått att vi var inkompatibla, mitt ex kunde inte ge mig det jag behövde och jag var inte heller lämplig för henne.

Felet som vi gjorde var att vi fortsatte vara gifta lång tid trots att vi inte borde.

Därför applåderar jag TS när han nu kommit till insikt för det är en kärlekshandling att inte fortsätta "för barnens skull" eller för "vad skall grannarna tycka" eller för att man inte har råd att upprätthålla nuvarande levnadsstandard.

Känner igen det där. Jag har i alla fall lärt mig mycket om hur intersexuella relationer ser ut och hur samma kvinna kan dras till helt olika typer av män för olika syften.

Att slutligen kommit till insikt om att vi helt enkelt inte är kompatibla känns befriande.
  • Anonym (Nervös)
    Anonym (Xkiufd) skrev 2021-06-15 19:13:26 följande:

Har du pratat med din fru om att du vill skiljas?

Nej jag hade sparat snacket tills barnen somnat men nu gick hon och lade sig innan barnen. Jag fegade ur med andra ord.

Nu börjar tvivlet sätta in dessutom? så sjukt svårt detta?
  • Anonym (Nervös)
    Anonym (LyckligtSkild) skrev 2021-06-15 20:08:07 följande:

Men gick hon verkligen o la sig för o sova så här tidigt och dessutom innan barnen ens somnat? Mår hon dåligt eller märker på dig att du vill prata om jobbiga saker?

Ja tror hon märkt att det är nåt på gång, är inte jättebra på att dölja sånt
Svar på tråden Ska ta snacket med min fru imorgon - ber om stöttning