• Vinter16

Snälla hjälp mig förstå dessa test!

Tog ett clearblue testa tidigt test i fredags som visade positivt (se bild)

Idag tog jag ett vanligt test som är helt blankt! (Se bild). Borde jag vara orolig? Känns som jag bara inbillat mig att jag är gravid :(

• Svar på tråden Snälla hjälp mig förstå dessa test!
  • Anonym (Anonym)

Jag har hört att det är många som fått spökstreck eller falska positiva test med just deras testa tidigt. Kan vara så i ditt fal men det är ju inte helt säkert. Antar att du inte nått bim än eftersom du testade med ett tidigt test. Vissa plussar ju några dagar senare än bim så jag skulle säga att du borde vänta någon dag till och testa igen alternativt vänta och se om mensen kommer eller inte.

• Vinter16
    Anonym (Anonym) skrev 2021-06-14 21:12:54 följande:

Jag har hört att det är många som fått spökstreck eller falska positiva test med just deras testa tidigt. Kan vara så i ditt fal men det är ju inte helt säkert. Antar att du inte nått bim än eftersom du testade med ett tidigt test. Vissa plussar ju några dagar senare än bim så jag skulle säga att du borde vänta någon dag till och testa igen alternativt vänta och se om mensen kommer eller inte.

Hade bim för 2 dagar sen.. senaste mens började 8 maj? har lätta gravid symtom men vågar inte tro på det än
  • liz1981

RFUSs tester är tröga. De kommer no inte visa positivt förrän sent. 
    När jag blev gravid med vår son så visade inte RFSU positivt förrän några dagar EFTER bim...

Testa med andra tester än RFSU. 

• Kvinna1989
    liz1981 skrev 2021-06-15 10:41:49 följande:

RFUSs tester är tröga. De kommer no inte visa positivt förrän sent. 

När jag blev gravid med vår son så visade inte RFSU positivt förrän några dagar EFTER bim...

Testa med andra tester än RFSU. 

Samma för mig... RFSUs test var BLANKT för mig medans tex apotekets egna syntes 2 sträck och CB digital stod de "gravid 1-2", och nu är jag snart i vecka 28 :)
  • Anonym (CB)

Jag plussade flera dagar före på ett CB testa tidigt samt digitalt innan RFSUs tester kände av graviditeten. Säkert 3-4 dagar. Däremot plussade jag innan BIM och efter BIM tog rfsu sig.

Svar på tråden Snälla hjälp mig förstå dessa test!