• Mon 14 Jun 2021 20:54
    1093 visningar
    6 svar
    6
    1093

    Kattungar bajsar och kissar ÖVERALLT

    Våra kattungar på 8 veckor kissar och bajsar precis överallt. Håller på att bli galen. Jag gick upp till vårat sovrum och såg att kattungarna både bajsat och kissat i hela sängen. Jag vet inte vad jag ska göra.

    Har bytt sand 3 ggr för jag tänkte att de inte gillade sanden. Har visat dem vart de ska kissa och bajsa. När de kissar eller bajsar på soffan, lyfter jag ner dem till deras kattlådor. De är två stycken kattungar så vi har två kattlådor till dem. Vad ska jag göra?? Hjääääälp

  • Svar på tråden Kattungar bajsar och kissar ÖVERALLT
  • Mon 14 Jun 2021 20:55
    #1

    Stäng in de och mamman så de har lite mindre område bara.

    För jag hoppas du menar att ni föder upp dem?

  • Mon 14 Jun 2021 21:04
    #2
    Jemp skrev 2021-06-14 20:55:20 följande:

    Stäng in de och mamman så de har lite mindre område bara.

    För jag hoppas du menar att ni föder upp dem?


    Hur stort ska rummet vara? Stängde in dem i ett rum på ca 9 kvm, men de kissade och bajsade överallt ändå. Vår honkatt(mamman) verkar inte bry sig heller. Trodde mamman ändå skulle försöka lärs sina ungar att använda lådan.
  • Mon 14 Jun 2021 21:08
    #3

    Herregud.....

    Varför föder du upp när du inte har någon koll om vad du håller på med?

    Om du inte besitter kunskap borde du läst på innan det var förlossning.

    Stackars köparna för dessa kattungar som får lära sig detta. Kommer bli stora problem.

    Pinsamt

  • Mon 14 Jun 2021 21:28
    #4
    blablabla761 skrev 2021-06-14 21:08:18 följande:

    Herregud.....

    Varför föder du upp när du inte har någon koll om vad du håller på med?

    Om du inte besitter kunskap borde du läst på innan det var förlossning.

    Stackars köparna för dessa kattungar som får lära sig detta. Kommer bli stora problem.

    Pinsamt


    Vad pratar du om? Jag har gjort precis som jag blev tillsagd att göra. Så det är pinsamt att jag inte lärt kattungarna att bli rumsrena när de är 8 veckor gamla?

    Har du inga råd att komma med, så kan du låta bli att skriva.
  • Tue 15 Jun 2021 05:15
    #5

    Fortsätt bara sätt dom i lådan gång på gång och håll tummarna att dom snart förstår vart dom ska göra sina behov. Hur länge är dom ensamma eftersom dom tydligen hinner kissa och bajsa många gånger utan att du sett det ?

  • Tue 15 Jun 2021 06:30
    #6

    Ja det är pinsamt att du inte kunnat detta. Då mina kullar är i princip rumsrena vid 4-5veckor gamla.

    Det är inte mamma som lär dem utan dem själva och deras instinkter.

    Ger du dem ett helt hus så kommer de aldrig lära sig.

    Du har inte gjort vad du blivit tillsagd och om du ska föda upp ska du inte bli tillsagd till vad du ska göra utan läst på eller vara tillräckligt kunnig i ditt intresse hur man ska gå tillväga

Svar på tråden Kattungar bajsar och kissar ÖVERALLT