Bebis rädd för allt och konstant missnöjd
Som rubriken lyder... Min 4 månaders bebis är rädd för typ allt och sällan nöjd!
Sen ca en månad tillbaka har han börjat vara extremt kinkig, måste bli konstant underhållen, tröttnar på 2 sekunder. Oftast duger det inte ens att vi gosar eller leker med honom utan det enda stället han är ok med är framåtvänd i bärsele, men då måste man gå runt, sätter man sig eller står still börjar han gapa.
Åker vi bort under dagen för att hitta på något hos exempelvis hans mormor eller farmor (båda träffar han minst en gång i veckan) så börjar han gallskrika antingen redan där, eller på kvällen när vi kommer hem. Otröstligt hjärtskärande skrik tills han tillslut somnar. Det spelar alltså ingen roll om han får sitta i min famn under hela besöket. Han blir ändå tokig.
Kommer dom hem till oss är han ok med att vara hos dom och leka med dom en stund, men sen börjar han bli orolig och ofta gråta.
Han kan börja gråta av att en person han inte känner igen bara tittar på honom.
I vagnen trivs han bara när han ska sova, vilket är ca 45 minuter åt gången.
Sammanfattat vill han alltså helst bara vara hemma, med mig och pappan, men inte ens då är det helt bra. Jag blir halvt knäpp av att bara vara hemma och gå ut korta promenader när han sover i vagnen...
Enligt BVC är detta förmodligen en fas alternativt att han är en väldigt känslig bebis. Just nu känns det dock som att det aldrig kommer gå över...
Är det någon som känner igen sig i detta? Några tips på hur man ska få honom att känna sig mer trygg? Jag får såna otroliga skuldkänslor och det känns som att jag kanske borde gått ut med han och träffat mer människor när han var mindre så hade han kanske vart ?van? vid det nu :(