• Fuskandeman

    Åldersskillnad

    Hej

    Jag vet att denna fråga kommer skapa många diskussioner och är ett ganska känsligt ämne men jag gör ett försök för att få sakliga och faktabaserade svar.

    Jag har en sambo som är i min ålder, som jag älskar otroligt mycket och vi har bra sex osv. Som ett förhållande skall vara.

    Mitt dilemma är att jag för ett par år sedan hade en flört med en kvinna i 40års åldern, jag var 25 då? och jag föll för charmen, lättheten och det intellektuella som kvinnorna i hennes ålder har. Detta gör att jag börjat tänka mycket på kvinnor i den åldern mer och mer även när jag har sex med min sambo.

    Jag vet inte hur jag skall röra mig i detta ?dilemma? när mina tankar tänker på hur enkelt jag matchade på ett annat plan med den kvinnan och hennes väninnor också.

    Min sambos vänner får mig inte att känna samma sak..

    Någon som har bra tillägg i detta? Det får vara både kritiska tillägg men gärna konstruktiva diskussioner.

  • Svar på tråden Åldersskillnad
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Bbay) skrev 2021-06-16 12:05:57 följande:
    När en man gör det, ja. Mansbebisar och svin, du vet.
    När en kvinna gör det, så bejakar hon bara sin kvinnliga sexualitet. Hon är ju försummad.
    Haha, sant Flört
  • Anonym (Erfaren inom kärlek)
    Anonym (sådär) skrev 2021-06-16 16:10:36 följande:
    Från vilken moralsyn?
    Samma syn som din partner, det är väl därför du inte våga berätta vad du gör, eller hur?
    Hur vet du det? Du svarar inte på frågan. Vet du ens själv?
  • Anonym (Erfaren inom kärlek)
    Anonym (sådär) skrev 2021-06-16 16:13:12 följande:
    Haha, sant Flört
    Så kul! Instämmer!
  • Anonym (Erfaren inom kärlek)
    Anonym (sådär) skrev 2021-06-16 16:09:53 följande:
    Oj så lite snack och så lite ryggrad.

    Frågan är enkel: om du inte vill leva monogamt varför i helvete går du öht in i ett monogamt förhållande? Är det inte bättre om du skaffar dig en partner som delar din syn på förhållanden så slipper du bete dig som en fegis?
    Jag är modig och fri. Jag har inte heller gått in i ett monogamt förhållande. När det inte fungerade var jag tydlig med att jag inte såg mig bunden i ett förhållande som inte innehöll kärlek.

    Så du har fel igen, enkelt. Du antar för mycket och misstror andra utifrån liten tankesfär.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Erfaren inom kärlek) skrev 2021-06-16 16:39:47 följande:
    Jag är modig och fri. Jag har inte heller gått in i ett monogamt förhållande. När det inte fungerade var jag tydlig med att jag inte såg mig bunden i ett förhållande som inte innehöll kärlek.

    Så du har fel igen, enkelt. Du antar för mycket och misstror andra utifrån liten tankesfär.
    Ja men då så, om din partner vet om att du knullar runt och är ok med det så är det ju inte otrohet. Men det är ju inte vad TS pratar om. Jag kan inte se att TS skrivit att hans partner är ok med att han knullar någon annan?
  • Anonym (Erfaren inom kärlek)
    Anonym (sådär) skrev 2021-06-16 16:57:47 följande:
    Ja men då så, om din partner vet om att du knullar runt och är ok med det så är det ju inte otrohet. Men det är ju inte vad TS pratar om. Jag kan inte se att TS skrivit att hans partner är ok med att han knullar någon annan?
    Knullar runt är ditt uttryck och visar på din syn på vanligt mänskligt behov av kärlek. Du är fast i din märkliga moralsyn utan vetenskaplig eller rättslig grund och tycker att det är OK att helt tvinga sin partner till celibat eller liknande. Något ansvar alls ser du inte på den partner som ändrar i partnervillkoren på det grundläggande drastiska sättet.

    Om könen var omvända skulle du falskt tycka helt annorlunda. Då är det killens fel som inte bejakar tjejens fina sensualitet och längtan efter kärlek. Men killar är bara värda förakt. Du är så inkonsekvent och så ojämställd. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Erfaren inom kärlek) skrev 2021-06-17 10:01:47 följande:
    Knullar runt är ditt uttryck och visar på din syn på vanligt mänskligt behov av kärlek. Du är fast i din märkliga moralsyn utan vetenskaplig eller rättslig grund och tycker att det är OK att helt tvinga sin partner till celibat eller liknande. Något ansvar alls ser du inte på den partner som ändrar i partnervillkoren på det grundläggande drastiska sättet.

    Om könen var omvända skulle du falskt tycka helt annorlunda. Då är det killens fel som inte bejakar tjejens fina sensualitet och längtan efter kärlek. Men killar är bara värda förakt. Du är så inkonsekvent och så ojämställd. 
    Nä, det är snarare du som försöker linda in saker i finare namn. En skitkorv blir liksom inte en guldklimp för att man kallar det så. 

    Om TS bestämmer sig för att bedra sin fru så spelar det liksom ingen roll om det är det är pga den renaste kääääärrrrleken av 24 karats guld eller om han bara är kåt som ett djur. Ett vidrigt jävla svek mot hans partner är det oavsett.

    Förstår att du inte är van vid att dina floskler och bullshit ifrågasätts, men det kanske är på tiden att du ser över din lilla rationaliseringsbubbla. Svinaktigt beteende blir liksom inte ok för att man kallar det för finare namn och kärlek är ingen universalursäkt för svek och lögner.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Erfaren inom kärlek) skrev 2021-06-17 10:01:47 följande:
    Om könen var omvända skulle du falskt tycka helt annorlunda. Då är det killens fel som inte bejakar tjejens fina sensualitet och längtan efter kärlek. Men killar är bara värda förakt. Du är så inkonsekvent och så ojämställd. 
    Nej det skulle jag absolut inte, jag är en man och jag skiter fullkomligen vilket kön den som sviker och ljuger har, jag utgår ifrån beteendet inte könet.

    Bedrar man människor som ska förställas stå en nära och som litar på en så är man en skithög oavsett vilket kön man tillhör.
  • Anonym (A)
    Anonym (sådär) skrev 2021-06-17 10:39:48 följande:
    Nej det skulle jag absolut inte, jag är en man och jag skiter fullkomligen vilket kön den som sviker och ljuger har, jag utgår ifrån beteendet inte könet.

    Bedrar man människor som ska förställas stå en nära och som litar på en så är man en skithög oavsett vilket kön man tillhör.
    Håller med
  • Anonym (Erfaren inom kärlek)
    Anonym (sådär) skrev 2021-06-17 10:37:08 följande:
    Nä, det är snarare du som försöker linda in saker i finare namn. En skitkorv blir liksom inte en guldklimp för att man kallar det så. 

    Om TS bestämmer sig för att bedra sin fru så spelar det liksom ingen roll om det är det är pga den renaste kääääärrrrleken av 24 karats guld eller om han bara är kåt som ett djur. Ett vidrigt jävla svek mot hans partner är det oavsett.

    Förstår att du inte är van vid att dina floskler och bullshit ifrågasätts, men det kanske är på tiden att du ser över din lilla rationaliseringsbubbla. Svinaktigt beteende blir liksom inte ok för att man kallar det för finare namn och kärlek är ingen universalursäkt för svek och lögner.
    Jag ber dig sluta med förminskande föraktfulla tillmälen. Det stöttar varken TS eller övertygar mig, det är mest löjligt. Det hade varit bättre med förklarande argument utifrån olika grundprinciper eller kunskap om mänskligt beteende
  • Anonym (Erfaren inom kärlek)
    Anonym (sådär) skrev 2021-06-17 10:39:48 följande:
    Nej det skulle jag absolut inte, jag är en man och jag skiter fullkomligen vilket kön den som sviker och ljuger har, jag utgår ifrån beteendet inte könet.

    Bedrar man människor som ska förställas stå en nära och som litar på en så är man en skithög oavsett vilket kön man tillhör.
    Varför det? Jag förstår att du är mycket upprörd, men varför?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Erfaren inom kärlek) skrev 2021-06-18 08:52:57 följande:
    Varför det? Jag förstår att du är mycket upprörd, men varför?
    Fattar du verkligen inte det...???
    Anonym (sådär) skrev 2021-06-17 10:39:48 följande:
    Nej det skulle jag absolut inte, jag är en man och jag skiter fullkomligen vilket kön den som sviker och ljuger har, jag utgår ifrån beteendet inte könet.

    Bedrar man människor som ska förställas stå en nära och som litar på en så är man en skithög oavsett vilket kön man tillhör.


  • Anonym (49)

    Men då matchar du kanske inte riktigt med din sambo även om du älskar henne? Intellektuellt utbyte är viktigt i ett förhållande. Du har kanske ett behov som din sambo och vänner har svårt att uppfylla. 

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Erfaren inom kärlek) skrev 2021-06-18 08:52:57 följande:
    Varför det? Jag förstår att du är mycket upprörd, men varför?
    Om du inte fattar varför det är fel att bedra , förnedra och ljuga för människor som ska föreställas stå dig nära så kan jag inte hjälpa dig, då behöver du professionell vård.
Svar på tråden Åldersskillnad