Inlägg från: körsbärskärna |Visa alla inlägg
  • körsbärskärna

RUVARE juni 2021

Hej! Testar att hoppa in här!

Är nu på RD2 på ett femdagars, känns dock som det gått mycket längre tid än så sen vårt FET i måndags då den här tiden går så extreeemt långsamt..! (Ni vet alla...)

Har ett mycket smärtsamt och långdraget MA och ett misslyckat ivf-försök i bagaget, så det där med optimism och hopp det kommer och går.

Jag tar lutinus och blir knäpp av dessa symptomlika biverkningar.

Kommer ruva över midsommar - någon som vill följas åt?

<3

• körsbärskärna
    Jez20 skrev 2021-06-23 20:08:55 följande:

Hej!!

Vad jobbigt.. håller tummarna att denna gången går bättre! De säger ju att tidigare outcomes inte skall påverka! Jag är dock på RD9 just nu. Men har inte testdag förän 30/6 så jag följs gärna!

Verkar som de flesta tar lutinus. Jag tar cyclogest, jag vet inte riktigt vad skillnaden är. Min läkare kallade cyclogest för "mer modern" :/ vad nu det betyder...

Hej, nej det säger ju det.. Men jag hade en del komplikationer efter mitt MA, så jag har faktiskt inte känt mig helt övertygad och trygg i den behandling och information jag fått från vården i den processen.

Och så satte det sig inte förra gången och så blir jag lite nojig att inte allt har gått rätt till liksom och att det på nåt sätt ska kunna störa.. Men men, får veta snart iaf!

Hur går det för dig? Hur mår du?
  • körsbärskärna
    Anna87a skrev 2021-06-23 22:55:31 följande:

Hej! Är idag på RD3 och ruvar på ett femdagars. Håller med om att tiden står stilla, detta är vår femte återföring av en blastocyst men vänjer mig aldrig. Har också ett MA i bagaget samt två missfall i vecka 7. Även jag tar lutinus och börjar bli småknäpp av alla symtom; framförallt trötthet, huvudvärk, förstoppning och yrsel. Men hoppas hoppas hoppas det ska gå vägen denna gång. Men en låååång väntan framför oss; skönt om midsommarhelgen kan göra att några dagar passerar snabbt. Håller tummarna för dig!!!

Hej!

Shit vad du varit igenom.. håller alla tummar för att det går hela vägen denna gång <3

Jag kände sån otrolig trötthet förra veckan samt extrem hunger, har haft spänningar/molvärk i livmodern och blir yr emellanåt, detta hade jag inte alls så här starkt förra gången (testade neg.) så det gör ju ändå att man går och undrar och hoppas och blir knäpp i skallen.. dock tycker jag att alla symptom typ sen igår blivit mildare igen, så då kommer tvivlet istället.. Och så här håller det väl på nu fram tills testdag - söndag för min del.

Hur mår du nu?
  • körsbärskärna

Vad kul att vi har flera som plussat i tråden! All kärlek och lycka till till er, hoppas ni går hela vägen i mål ????????

Jag kunde inte låta bli att ta ett CB early-test. Det var negativt. Jag hade det typ på känn. Förra veckan var jag rätt övertygad om att det hade fastnat, men de senaste dagarna har jag tvivlat ganska starkt.

För mig känns det lugnare att testa tidigt, det kan slå om men det kan också förbli neg. För mig funkar det bra som en förberedelse på ett definitivt neg. svar på TD.

Tycker mina symptom har minskat mycket de senaste dagarna, men jag upplever inte längre att jag går runt och känner efter och undrar, utan lever på - med gravidrestriktioner, men är i mitt mindset inte gravid. Slår det om så blir det en bonus. Typ så.

Dock så otroligt smärtsamt att möta alla magar och barnvagnar där ute ????

Men ja, nya tag till hösten igen.

• körsbärskärna

Vad kul att vi har flera som plussat i tråden! All kärlek och lycka till till er, hoppas ni går hela vägen i mål ????????

Jag kunde inte låta bli att ta ett CB early-test. Det var negativt. Jag hade det typ på känn. Förra veckan var jag rätt övertygad om att det hade fastnat, men de senaste dagarna har jag tvivlat ganska starkt.

För mig känns det lugnare att testa tidigt, det kan slå om men det kan också förbli neg. För mig funkar det bra som en förberedelse på ett definitivt neg. svar på TD.

Tycker mina symptom har minskat mycket de senaste dagarna, men jag upplever inte längre att jag går runt och känner efter och undrar, utan lever på - med gravidrestriktioner, men är i mitt mindset inte gravid. Slår det om så blir det en bonus. Typ så.

Dock så otroligt smärtsamt att möta alla magar och barnvagnar där ute ????

Men ja, nya tag till hösten igen.

• körsbärskärna
    Clemmentina skrev 2021-06-28 15:44:46 följande:

Åh vilken dag tog du det på? Jag tror inte det behöver vara kört än. Vilken ruvardag är du på nu? Sist när jag blev gravid (men fick missfall) kom nog de flesta symptom framåt testdag eller till och med efter testdagen. Så länge mensen inte kommer finns hoppet. Håller tummarna!

Jag tog på dag 7, har också testdag på söndag.. sist jag fick ett plus fick jag på dag 6 (starkt) och kände mycket kraftigare symptom..

Jag vet att det inte är kört än, men jag tror att jag typ försöker skydda mig själv lite genom att testa tidigt och hålla låga förväntningar.

Hade ett MA i vecka 11 i vintras och det tog 5 månader innan vi kunde försöka på nytt, det var en otroligt jobbig period, så jag inbillar mig att det blir mindre smärtsamt att ställa in mig på "icke gravid" och att jag kan skydda mig mot besvikelsen genom att göra så.. kanske känns pessimistiskt, jag vet inte..

Men ger så klart inte upp, jag vet ju att jag kommer stå där med stickan om ett par dagar igen och hoppas innerligt på att det slagit om! ;)
Svar på tråden RUVARE juni 2021