• Anonym (undrandedv)

    Pratat med referenser,inget svar

    Har sökt ett jobb på en myndighet,de pratat med 2 av mina referenser förra torsdagen.Har fortfarande inte fått svar o nu har det gått en vecka sedan de pratade med min arbetsgivare .Jag ringde hr igår o hon sa att de drog ut på sig men hon skulle träffa rekryterande chefen för avslutande möte den dagen,hon kunde hitta mitt namn i dokumenten bland de som man kollade referenser,men "kunde inte säga något utan skulle återkomma efter mötet".vilket hon inte gjort än

    Nu tror jag att detta är kört,men finns det hopp kvar? blir också irriterad att man så lätt pratar med referens :S de har inte sagt något dåligt ,det tror jag inte

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-06-15 12:01
    de pratade med referens för en vecka sedan

  • Svar på tråden Pratat med referenser,inget svar
  • Anonym (Anonym 666)

    Lugna nerverna. Det är bara lunchtid än så länge. Förhoppningsvis återkommer de den här veckan, men inget du kan räkna med.

    Varför skulle du vara irriterad att de vill prata med dina referenser? Det betyder ju bara att det finns nåt grundintresse.

  • Jemp

    Kan vara så lätt att ansvarig chef varit sjuk eller vad som helst. Referenser brukar ju vara ett sista steg.

    Senaste rekryteringsprocessen jag var med i tog tid- men fick jobbet.

  • Anonym (undrandedv)
    Jemp skrev 2021-06-15 12:03:36 följande:

    Kan vara så lätt att ansvarig chef varit sjuk eller vad som helst. Referenser brukar ju vara ett sista steg.

    Senaste rekryteringsprocessen jag var med i tog tid- men fick jobbet.


    menar du att det tog tid efter att de pratat med referenserna? för mig har det gått snabbt då
Svar på tråden Pratat med referenser,inget svar