Lågt hcg 150
Precis som rubriken lyder har jag lågt hcg.
Jag fick ett svaaagt utslag på cb early för första gången den 2/6. Inget utslag dagen innan så jag misstänker att mitt hcg var 10 eller strax över när jag fick det svaga strecket.
Bör vara i ca 5+1-2 idag.
I måndags (14/6) tog jag blodprov och då var mitt hcg endast 100. Följde upp det med ytterligare ett test idag den 16/6 och då var det 150.
Jag gjorde ultraljud den 11/6 och det fanns då inga tecken på utomkveds men dom kunde inte heller se någon graviditet.
Jag vet ju att hcg ska dubblas var tredje dag om allt är i sin ordning.
Vid en väldigt låg ökning borde det isåfall se ut ungefär såhär:
2/6 - 10
3/6 - 20
6/6 - 40
9/6 - 80
12/6 - 160
15/6 - 320
18/6 - 640
Idag är det den 16/6 så jag ligger ju ändå långt under vad jag borde ha som lägst. Men kan inte sluta hoppas då jag läst om ?låghormonare? här inne som har haft en låg ökning så tidigt i graviditeten.
Har inte haft någon blödning eller liknande som tyder på missfall.
Finns det någon som kan ge mig en solskenshistoria?
Någon mer med liknande hcgvärden? Hur gick det för er? Läkaren tycker det är lågt och misstänker ett missfall. Men hon tyckte att det var en lite väl hög ökning ändå mellan de två blodproverna så jag ska ta nytt prov om två dagar och även nytt VUL för att se om något syns.
Finns det hopp? Ska jag ställa in mig på mf/ma/utomkveds?
Vill så gärna att det ska gå vägen denna gång. Fick missfall i mars och har svårt att bli gravid pga min pco så vi vart helt överlyckliga när vi plussade så pass ?snabbt? igen efter missfallet.