Inlägg från: Anonym (Vaktmästaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vaktmästaren)

Hur dejta seriöst som 40+

Anonym (Vilse i djungeln) skrev 2021-06-17 19:15:55 följande:
    På tinder, borde man svipa höger hej vilt och sen sortera? Eller betala för guld och välja de som gillar en?
    Om du inte se ut som ett träsktroll så kan du rätt lungt göra antagandet att de flesta männen du ser redan swipat höger på dig.

Om du inte redan snappat upp att det är "kvinnornas marknad" på detta nya dejtandet så måste du göra något riktigt fel, eller vara väldigt ny på det.

Bor du i en större stad och söker män +-5år så borde du ha minst 10-15st att välja bland när du vill ut på dejt.
  • Anonym (Vaktmästaren)
    Anonym (Vilse i djungeln) skrev 2021-06-17 20:55:00 följande:
    Vad är det här för råd? Jaha, jag gör fel. Hur ska jag göra rätt då? Jag ser inte ut som ett träsktroll. Sen kanske jag inte är för alla - och nu talar jag inte om utseende - men jag är ju den jag är.
    Anonym (Vilse i djungeln) skrev 2021-06-17 22:07:18 följande:

Man bör ha en helkroppsbild, eller hur?

Där har vi direkt ett general fel.

Kvinnor utan helkroppsbild = kraftigt överviktiga.

Så resonerar många män, oftast baserat på egna erfarenheter.

• Anonym (Vaktmästaren)
    Anonym (Vilse i djungeln) skrev 2021-06-17 22:53:37 följande:
    Män bör kanske ha lite mer fantasi, det kan ju finnas fler orsaker till dåligt utbud av bilder. ;)
    Det har du säkert helt rätt i.

Men det är lät att bli cynsik o dra alla över samma kant när denna teori ang helkroppsbilder visar sig stämma gång, på gång, på gång.......

Gör heller inte den där fulingen där du tar ett kort på dig själv när du är fint solbränd på nån charterresa för 15år och 15kg sen, bara för att du tycker att "bilden är så fin".
  • Anonym (Vaktmästaren)
    Anonym (DeltaForce) skrev 2021-06-18 07:28:18 följande:
    Och är det bra att inte vara ärlig om vad man har för utbildning, jobbar med?
    Vill du träffa män som inte klarar av att en kvinna har högre utbildning, kanske tjänar mer?
    Precis!

Att aktivt dölja aspekter av sig själv leder till att man kommer i kontakt med individer som kanske inte är intresserade.

Visa upp hela dig i all din prakt, även bilringar, gäddhäng och yrkestitel.
Svar på tråden Hur dejta seriöst som 40+