Inlägg från: Anonym (Karl) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Karl)

Hur dejta seriöst som 40+

Anonym (Vilse i djungeln) skrev 2021-06-18 07:16:54 följande:
    Det handlar ju inte om falsk marknadsföring. Det handlar om att inte bli bortvald pga förutfattade meningar.
    Vill du verkligen dejta en man som har såna förutfattade meningar att det är avtändande med någon som har hög utbildning? Sen så kommer det ju fram förr eller senare ändå så lika bra vara ärlig...
  • Anonym (Karl)
    Anonym (DeltaForce) skrev 2021-06-18 11:24:37 följande:
    Det har jag också läst.
    Ja varför är det så? Liksom åh vad hett en sur gubbe.
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Vilse i djungeln) skrev 2021-06-18 17:34:40 följande:
    Der behöver ju inte handla om att han tycker det är avtändande. Det kan handla om att han felaktigt tror att jag tycker att han inte duger åt mig. Jag har mött sådana reaktioner.

Jag har aldrig tänkt ljuga om min utbildning, däremot vet jag inte om det är bra om det står direkt i profilen som jag haft hittills eller om jag ska låta det vara tills vi blivit lite nyfikna på varandra.

Det är ju många som inte skriver alla detaljer utbildning och jobb.
    Ah ja det har du rätt i.
  • Anonym (Karl)
    Anonym (DeltaForce) skrev 2021-06-19 07:29:17 följande:
    Kanske är lite som när tjejer gillar män i uniform. Utstrålar manlighet. Han är stadig, fokuserad, ögonen på målet, nåt att luta sig emot, dominant.
    En man som ler kanske utstrålar lite feminitet, lite fjolla, vek.
    Beror väl på hur man ler och vilken kroppshållning man visar, och om man inte ler beror väl även det på hur fotot är taget. Jag tror en nördig datakille som inte är så värst snygg eller vältränad kommer tjäna mer på ett inbjudande leende än att se allvarlig ut. Men skönt att slippa le på foton...
  • Anonym (Karl)
    Anonym (DeltaForce) skrev 2021-06-19 12:07:43 följande:
    Män har ett bäst före datum.
    Det har inte kvinnor, ni ser likadana ut som när ni var 25.
    Det brukar ju sägas att män är som vin, de blir bättre med tiden. Kan nog stämma lite med tanke på att män mognar långsammare och dessutom oftare satsar på en karriär. Kvinnor har bsätföredatum gällande att föda barn. Men tror faktiskt både män och kvinnor har samma spelplan när de blir äldre. De flesta vill vara med nån kring deras egen ålder.
  • Anonym (Karl)
    Anonym (Olivia) skrev 2021-06-19 14:43:34 följande:
    Med tanke på att det är kvinnor som är gravida och föder barn, så borde det vara betydligt fler kvinnor som är nedgångna än män, men så är det ju inte. Så kvinnor är nog överlag betydligt bättre på att ta hand om sig själva. 
    Det är nog för att kvinnor attraheras mer av personligheten hos en man än vad en man gör hos en kvinna, så generellt sett män fokuserar mer på att ha hög social status, bra självförtroende osv, att att vårda sitt yttre tror jag. har du t ex sett nån man använda filter på Facebook för att se bättre ut? Jag har inte gjort det, men ser var och varannan kvinna göra det. Nätets version av smink.
Svar på tråden Hur dejta seriöst som 40+