• evelinagra1

    Vi som försöker bli gravida i Juni/Juli

    Soltjej25 skrev 2021-06-19 09:49:10 följande:

    Men är det sant? Du ser också? Jag trodde att jag inbillande mig. Jag förstår dock inte! Detta måste ju vara ett spökstreck.. tog ut kopparspiralen den 13/6 och hade ÄL 15 el 16/6?. Förstår ej hur detta skulle kunna vara möjligt.

    Får nog ta ett nytt på måndag!


    Ja juste du hade äl så nyligen, det låter ju kanske lite konstigt men jag tycker mig se ett streck iallafall
  • evelinagra1

    Tog ett test imorse men det var negativt, hoppas på att det är för tidigt bara och att jag kanske kan få ett plus nästa vecka..

  • evelinagra1
    Soltjej25 skrev 2021-06-19 10:42:35 följande:

    Åh, ja det kan ju vara för tidigt. Jag håller tummarna att du får ett plus nästa vecka!


    Håller tummarna för dig också <3
  • evelinagra1

    Någon som har några symtom? Jag har haft mensvärk till och från hela dagen idag, hoppas inte att det är mensen som är på gång.. dock 5 dagar kvar till BIM

  • evelinagra1
    Anonym (Eagle eye cherry) skrev 2021-06-20 23:25:55 följande:

    jag har inga symtom alls..

    hähä

    brukar du få värk innan mens?


    Ja jag brukar ju det.. men inte fem dagar innan, men idag känner jag ingenting haha, när har du BIM?
  • evelinagra1
    Anonym (Eagle eye cherry) skrev 2021-06-20 23:25:55 följande:

    jag har inga symtom alls..

    hähä

    brukar du få värk innan mens?


    Ja jag brukar ju det.. men inte fem dagar innan, men idag känner jag ingenting haha, när har du BIM?
    Soltjej25 skrev 2021-06-21 07:58:40 följande:

    Det enda jag tror att jag känner eller ser är att vårtgårdarna blivit mycket större. Men det känns ju lite tidigt och jag inbillar mig säkert bara..


    Ja det är samma här, men tror också att jag inbillar mig tyvärr..
  • evelinagra1
    Anonym (Eagle eye cherry) skrev 2021-06-20 23:25:55 följande:

    jag har inga symtom alls..

    hähä

    brukar du få värk innan mens?


    Ja jag brukar ju det.. men inte fem dagar innan, men idag känner jag ingenting haha, när har du BIM?
    Soltjej25 skrev 2021-06-21 07:58:40 följande:

    Det enda jag tror att jag känner eller ser är att vårtgårdarna blivit mycket större. Men det känns ju lite tidigt och jag inbillar mig säkert bara..


    Ja det är samma här, men tror också att jag inbillar mig tyvärr..
  • evelinagra1
    Soltjej25 skrev 2021-06-21 08:21:32 följande:

    Man blir ju lite orolig för sig själv när man går runt och inte vet om man bara inbillar sig.

    Tanken har föressten slagit mig att vi kanske borde försöka skapa en osynlig/privat grupp på fb där vi kan bolla dessa tankar osv?

    Har försökt lära mig hur man skapar en sådan grupp men går inte så bra! Haha


    Åå ja det hade ju varit super bra! Vet inte heller riktigt hur man gör faktiskt..
  • evelinagra1

    Får förresten hem graviditetstest idag så funderar på när man ska våga ta ett, fick ju negativt i lördags så nu drar jag mig för att ta ett nytt, är så rädd att bli besviken.. när har ni andra tänkt att testa er?

  • evelinagra1
    Soltjej25 skrev 2021-06-21 08:43:29 följande:

    Jag har köpt hem en massor med gravtest och har redan börjat testa (vet att jag inte borde, är bara på BIM -9 hittills)

    Jag har bestämt mig att testa mig igen på onsdag då jag är på BIM -7

    Mina test hittills har varit negativa såklart.

    Jag förstår att du är rädd för att bli besviken. Det är jag också..


    Jag tror att jag också ska testa mig på onsdag då är jag på BIM - 2
  • evelinagra1
    Anonym (Rosa) skrev 2021-06-21 08:33:17 följande:

    Jag hoppar också in här om det är okej. Vi körde första försöket på tredje barnet denna månad. Hade äl 12/6 bim 26/6 och sista mens 29/5. Tog ut spiralen i mars och har använt kondom fram tills nu. Kroppen kom i fas direkt.

    Känner illamående och lite i brösten samt en del i nedre delen av magen.

    Tog ett test 19/6 där jag kunde ana något. Sen två igår där jag också kunde se något och sen nu ett på morgonen. Men vet inte om man vågar tro.

    Första testet var bim-7 så väldigt tidigt och idag är bim -5.

    Vad tror ni?


    Jag skulle också säga positivt :)
  • evelinagra1
    Anonym (21 år och försöker!) skrev 2021-06-25 23:08:20 följande:

    Jag tog ut min hormonspiral i slutet av mars. Haft ägglossning enl äl-test och tempmetod sedan dess. Hoppades på att något skulle ha fäst denna månad men fick mensen i natt.. Man känner sig så otroligt maktlös och ensam på nått sätt. Speciellt när man ser att man fått mens.

    Vi försöker med vårt första. 14 år skillnad på mig och min sambo då han är 35.

    Ser ut som att min fertila fönster är mellan 7-11 Juli. Nu är det bara att ta hand om sig och försöka njuta av sommaren och semestern, så får man ta nya tag sen.

    Hur länge har ni försökt och hur gamla är ni respektive era parters?

    Hoppas verkligen det blir en bra sommar för oss som försöker! Kram på er!


    Jag förstår dig precis, fick själv mens för några dagar sedan och det blev otroligt jobbigt.. vi har försökt på riktigt i 2 månader men har inte haft preventivmedel på över 1 år. Jag är också 21 och min sambo är 25. Tror vi har ägglossning ungefär samtidigt, enligt min app ska jag ha ägglossning 9/7 men det kan ju vara + - någon dag.Jag håller tummarna för oss allihopa!! Kram
  • evelinagra1
    Anonym (21 år och försöker!) skrev 2021-06-26 22:49:05 följande:

    Vad kul att höra att vi kan ha ÄL runt samma dagar! Enl Natural Cycles ska jag ha ÄL den 10e, alltså cykeldag 16. Hur lång menscykel brukar du ha? Vilken app använder du dig av?

    Är ni fullt ?friska? (så att säga) för övrigt? Om man får fråga det.. min sambo är nämligen lite defekt som kan påverka fertiliteten, ljumskbråck och kronisk pankreatit. Så vi har kommit överens om att vi ska kontakta hans läkare om två månader om vi inte lyckats få ett plus. Min mamma hade svårt att bli gravid och fick 2 missfall före mig och 4 missfall efter mig, hon hade dock cystor i äggstockarna som sprack när hon var tonåring, så hon hade inte fullt fungerande äggstockar. Min moster försökte också få sin första under 4 år utan resultat, men 5e året fick ett plus med min kusin.

    Jag misstänkte att jag hade PCOS i höstas med massa olika symtom, men man kunde inte se någonting på proverna eller gynundersökningen. Däremot hade jag spiralen inne men läkaren sa att det inte hade någon betydelse. Då får jag lita på det.


    Har mellan 28-31 dagar ungefär, förra ägglossningen var på cykeldag 15 så om det är samma nästa borde jag ha äl 7/7 men enligt appen flo som jag använder står det 9/7. Vad vi vet är vi fullt friska jag har dock nyligen opererat bort en cysta.
  • evelinagra1
    Anonym (21 år och försöker!) skrev 2021-06-26 23:14:24 följande:

    Jag har också en cykel på 28-31 dagar. Nu i juni hade jag äl 11e alltså cykeldag 15. Vilken metod använder ni för att indikera ägglossning?

    Själv använder jag clearblues äl-test advanced och RFSUs äl-test samt tempmetod.


    Använder också clearblues äl- test :)
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida i Juni/Juli