• Anonym (Hej)
    Sat 19 Jun 2021 21:13
    7103 visningar
    23 svar
    23
    7103

    Är du rädd för könssjukdomar ?

    Är du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du rädd för könssjukdomar ?
  • Anonym (morot­)
    Mon 21 Jun 2021 20:58
    #1

    Nej, för jag har aldrig haft en, har fått alla barn jag tänker ha och är 22 år in i min nuvarande relation. 

    Om detta vore något jag gick runt och oroade mig för så vore det lite som att gå runt och oroa sig för en invasion av lila rymdhamstrar i garderoben eller nåt.

    Känns ungefär lika troligt... Skrattande

  • Anonym (nej)
    Thu 19 Aug 2021 11:33
    #2

    Nej, de flesta går över med en antibiotikakur.

    Hiv smittar knappt via vaginalt sex.

    Men hade ju skyddat mig om jag hade raggat på en 20-årig brud som festar på Stureplan varje helg!

  • Anonym (Hej) Trådstartaren
    Sat 21 Aug 2021 08:27
    #3

    De flesta ja men inte alla.

  • Anonym (Ja enormt­.)
    Sat 21 Aug 2021 09:01
    #4

    Ja, jag är rädd för det. Levde tidigare på ett sätt som är väldigt riskabelt, med dåvarande sambo som var "cuckold" och bjöd in andra män, ofta flera åt gången. Alltid oskyddat oavsett kroppsöppning.

    När jag tänker tillbaks på det och att jag kom ur det utan en enda könssjukdom så är jag tacksam inför Gud. 

  • Anonym (ja)
    Sat 21 Aug 2021 09:46
    #5

    hpv skördar många kvinnoliv

  • Anonym (Ej insatt­)
    Sat 21 Aug 2021 10:10
    #6

    Jag hade ett aktivt sexliv med olika kvinnor innan pandemin. Helt klart att jag underskattade smittorisken. Jag körde oskyddat med flera stycken. Under pandemin testade jag mig för allt och var helt frisk.

    Det som känns läskigast är hpv.

  • Anonym (X)
    Tue 4 Jan 2022 21:34
    #7

    Ja

  • Anonym (Någon med stil)
    Tue 4 Jan 2022 21:41
    #8

    Inte det minsta, jag har slutat med sex.

  • Anonym (Ohede­rlige M)
    Wed 5 Jan 2022 02:22
    #9

    Jag är väldigt rädd för detta.

    Mest för att det är skämmigt, äckligt, smutsigt och att man måste blotta sig för en person i sjukvården och förklara hur, och att man har ett dåligt omdöme uppenbarligen.

    Jag har haft en könsjukdom tidigare, men det var många år sedan, men när man är med någon ny, så får jag typ panikångest efteråt. Försöker välja sådana partners med omdöme, men man kan inte lita på någon idag.

  • Anonym (Hmm)
    Wed 5 Jan 2022 04:16
    #10
    Anonym (morot) skrev 2021-06-21 20:58:01 följande:

    Nej, för jag har aldrig haft en, har fått alla barn jag tänker ha och är 22 år in i min nuvarande relation. 

    Om detta vore något jag gick runt och oroade mig för så vore det lite som att gå runt och oroa sig för en invasion av lila rymdhamstrar i garderoben eller nåt.

    Känns ungefär lika troligt... 

    //


    Du vet att en hel del av könssjukdomar kan ligga latent i många år va? Och kan bryta ut av olika anledningar
Svar på tråden Är du rädd för könssjukdomar ?