• KallaMigDoris

Krångligt hår...

Hej på er,

Har nästan googlat ihjäl mig här och tänker att jag frågar er istället. Jag har varit hos många (!) olika frisörer men ingen har dessvärre lyckats få till mitt hår precis som jag önskar. Dvs en jämn askblond färg, utan krångel. Punkt.

Jag har två olika hårtyper, ca 80% av mitt hår är tjockt, rakt, mellanblondt (med tunna, fina strån). Resterande 20% är dock väldigt grova, frissiga, halvlockiga kopparröda strån (som ligger i underhåret). I övrigt är mitt hår långt och friskt.

Såhär har det alltså alltid sett ut. Även innan jag började färga håret. Men när jag (... okej, frissan) färgar så ligger det kopparröda kvar. De vill liksom inte färgas.

Eftersom att alla frisörer verkar tycka att mitt hår är SUPERkrångligt och jag själv är rätt så TOTALT värdelös på hår så hoppas jag att någon annan har liknande hår? Och som kanske har någon lösning på hur man får hela håret i samma färg eller hur man får underhåret mindre frissigt? (pga tovar sig lätt med övrigt hår).

Tack sålänge!

• Svar på tråden Krångligt hår...
  • Mujerpoderosa

Finns flera bra frisörer i Stockholm till exempel som blonderar jättesnyggt. Det tar tid att blondera kopparrött hår och det kanske är jobbigare med din hårkvalitet i underhåret så fokus bör läggas där initialt. Det låter som om de inte bleker ordentligt?

• KallaMigDoris
    Mujerpoderosa skrev 2021-06-21 06:37:33 följande:

Finns flera bra frisörer i Stockholm till exempel som blonderar jättesnyggt. Det tar tid att blondera kopparrött hår och det kanske är jobbigare med din hårkvalitet i underhåret så fokus bör läggas där initialt. Det låter som om de inte bleker ordentligt?

Ja, det brukar färga allt tillsammans. Tror också att över- och underhår bör separeras och att de inte bleker ordentligt.

Jag bor i Sthlm, du råkar inte ha något tips på bra frisör? ????

(Tycker jag har varit hos huuur många som helst ????)
Svar på tråden Krångligt hår...