Anonym (Ts) skrev 2021-07-13 08:32:09 följande:
Hej ni som fortfarande engagerar er i tråden!
Anledningen till att jag frågade om rimlig matkostnad per dag var inte för att jag vill snåla, utan för att jag ville veta på ett ungefär vad som är lagom och för att jag är en planerare.
Vi löste saken genom att handla all mat som många klokt föreslog, plus tog ett extra varv till affären för att bunkra upp med skafferivaror, städartiklar, toapapper osv så att mamma inte behöver lägga pengar på det ett tag framöver.
Vi stod också för alla övriga kostnader, och det gjorde vi med glädje eftersom vi hade den möjligheten.
I övrigt betalar jag alltid alla resor min mamma gör när hon hälsar på oss, har också sett till att hon fått en liten buffert för tandläkarbesök osv, när hon ska flytta framöver står jag för både flyttfirma och städ, till jul kommer jag att ge henne en extra slant om hon vill ta emot det, för att kunna köpa julklappar mm.
Hoppas du kan sova bättre, du som tyckte att jag verkade snål.
I övrigt är jag inte ekonomiskt oberoende, utan får räkna även på min ekonomi, men jag hjälper gärna min mamma när jag kan.
Jag tror att det var för att du skrev att du ville ha en uträknad summa för frukost, lunch och middag, som gjorde att någon/några tyckte det lät snålt.
Nu när man läser ditt svar, så förstår jag inte heller varför du frågade, eftersom du gärna hjälper din mamma. Då blir det konstigt om du just denna gång ska räkna på det, som om du bara skulle betala just den summan.