• emsb35

    Hormonspiral

    Hejsan!

    Satte 2/6 in hormonspiral Mirena. Har lite hopp om minskning av blödningar, blöder upp till 10 dagar när jag har mens. Får (hormonell) migrän som gör att jag tvingas vara hemma ifrån jobbet, får ta Imigran-injektioner osv, Nu är det alltså första gången jag har mens sedan spiralen sattes in, det är lika mycket mycket blod och jag har mått lika dåligt som jag brukar. Ska detta kunna klinga av framöver? Någon som vet?? ????

  • Svar på tråden Hormonspiral
  • Dzala

    För mig klingade mensen av för att sedan upphöra helt men det tog kanske 2 månader. Tog dock ut spiralen eftersom jag fick panik av att inte veta om den satt på plats. Gick och kände på trådarna hela tiden. Men annars funkade den jättebra.

  • emsb35
    Dzala skrev 2021-06-25 12:05:17 följande:

    För mig klingade mensen av för att sedan upphöra helt men det tog kanske 2 månader. Tog dock ut spiralen eftersom jag fick panik av att inte veta om den satt på plats. Gick och kände på trådarna hela tiden. Men annars funkade den jättebra.


    Tack för svar :)

    Hoppas att mensen ???? kommer minska för mig med..
  • Kodia

    Jag hade hormonspiral för massa år sedan, och då slutade mensen helt med en gång. Nu fick jag en "modernare", men mindre hormoner, och då minskade mensen successivt för varje månad, och efter ett år är den helt borta. Jag hade ingen mensvärk el. dyl, så det kan jag inte uttala mig om.

  • emsb35
    Kodia skrev 2021-07-06 18:20:23 följande:

    Jag hade hormonspiral för massa år sedan, och då slutade mensen helt med en gång. Nu fick jag en "modernare", men mindre hormoner, och då minskade mensen successivt för varje månad, och efter ett år är den helt borta. Jag hade ingen mensvärk el. dyl, så det kan jag inte uttala mig om.


    Hej! Det låter ju hoppingivande:)
  • emsb35

    Hej! Lyfter lite igen,. Har fått mindre mens men har småblödningar, min migrän kommer hormonellt som vanligt. Någon som haft småblödningar? Antar att detta kan pågå ett tag ?

  • Locket

    När jag satte in min hormonspiral tog det nästan ett år innan mensen försvann helt.

  • LaFontaine

    Jag har haft min spiral i lite mer än ett år och har fortfarande regelbunden mens samt mellanblödningar. Vissa månader blöder jag cirka 20 dagar. Förvisso väldigt lite. Snart ska jag steriliseras och då ryker den.

Svar på tråden Hormonspiral