• Rosastjärna

    Barnmorskekontakt inför graviditet?

    Hej på er

    Jag undrar om det är någon här som varit hos barnmorska inför en graviditet, för att kolla så att allt ser bra ut?

    Jag har dokumenterat mitt sekret och upplever att jag aldrig får något fertilt sekret kring ägglossning, därför vill jag gärna göra en kontroll.

    Vad kan en barnmorska egentligen se? Får man den här typen av undersökning i utredande syfte fast man inte försökt bli gravid i 12 månader? Vi har försökt i tre månader.

  • Svar på tråden Barnmorskekontakt inför graviditet?
  • Jag är bara jag

    Det är läkare som gör fertilitetsutredningar och undersökning av sekret ingår aldrig i det. Det finns ingen anledning att gå till en barnmorska vare sig före man ens börjat försöka eller när man försökt ett kort tag. Tar det över året söker man hjälp och då är det hos läkare. 

    Fertilt sekret är ett ganska missvisande ord. Där inne där spermierna hamnar finns alltid sekret runt äl. Det är däremot inte alltid det kommer ut eller syns. 

  • S23

    Tycker verkligen inte du skall hänga upp dig på sekret.

    Jag får en flyttning runt 4 dagar före ägglossning. Inte mer än så.

    Vill du bekräfta att du haft ägglossning så börja tempa med natural cykles eller motsvarande

  • Aliona

    Jag har aldrig någonsin haft särskilda flytningar runt äl och jag blev gravid snabbt ändå. Flytningarna är bara ett tecken bland andra som man kan ha eller inte ha.

Svar på tråden Barnmorskekontakt inför graviditet?