• mybigfamily

Alternativ till glukosbelastning

Finns de alternativ till glukosbelastning

Klarar verkligen inte av drycken. Nej inte den nya heller.

Mvc vill ja ska ta den v 14 och v 28 men jag vill inte. Jag bör dock

göra det pga övervikt men känner inte för att må illa en hel dag och troligen

kräka upp de på plats.

Klarar inte ens av att dricka oboy så hur ska jag kunna dricka den skiten

Snälla säg de finns alternativ?!

• Svar på tråden Alternativ till glukosbelastning
  • Anonym (T)

Du inser väll att graviditetsdiabetes är jättefarligt för barnet i magen och dig va?

Anledningen att man använder just glukosbelastning vid graviditet är för det är det för det är det enda sättet att se om man har nedsatt glukostolerans.

• Mrs Moneybags

Jag klarar inte heller av den drycken. Var tvungen att sluta när det var lite kvar eftersom jag hade kräkts annars. 

It is what it is. Det är stört omöjligt för mig att dricka upp hela skiten. 

• Aliona

Jag vet inget om drycken, men jag klarade inte av fastan. Får värsta migränen, och som gravid är man ju dessutom begränsad i vilken migränmedicin man tar. Min bm föreslog då en annan lösning: Jag fick äta en supersöt frukost hemma - alltså verkligen klämma i mig sylt, nutella och sånt, och sen direkt ta taxi till bm som tog provet direkt. Taxi var tvunget för att jag inte skulle röra mig och förbränna sockret.

Hör med din bm, det kanske finns lösningar! Graviditetsdiabetes är som andra skrivit jätteallvarligt så du kan så klart inte hoppa över det, men det finns kanske andra sätt.

• Anonym (123)

Jag tackade nej till glykosbelastning både denna graviditet och förra. Läkaren kollade mina sockervärden bm tagit under graviditeten förra veckan pch sa att de var helt exemplariska så fanns ingen anledning att tro att jag skulle ha diabetes

Svar på tråden Alternativ till glukosbelastning