• Ängeln Min

    När ni dejtar

    Om ni dejtar någon ( ingen träffar någon annan)

    Och personer efter några månader vill ha en vecka för sig själv för att tänka om han vill ta dejtande till nästa steg.

    Hur hade ni reagerat då?

    Vi har träffats varannan helg i 5 månader och ibland någon vardagskväll när vi inte haft barnen Han har ringt eller smsat varje dag sedan våran första dejt.

    Vi båda har barn på varsitt håll.

    Han har varit tydlig med att han vill ha ett familjeliv och jag har mer känt att särbo hade varit trevligt men började ändra mig för ett par veckor sedan...

    Just nu känns det som en plågsam väntan...

  • Svar på tråden När ni dejtar
  • Kusinen

    Vad är nästa steg? Att ni kallar varandra för särbo/pojkvän/flickvän?

    Jag (som får erkänna att jag är gammal och dålig på allt detta definieramdet som tycks ske idag) hade tolkat det som att han behövde fundera på om han vill fortsätta relationen med mig eller ej. Om det inte fanns någon särskild orsak till detta behov skulle jag också tolka det som att relationen inte var til,räckligt "trygg" för att jag skulle vilja fortsätta med den. Men det är ju jag.

    Men beror ju också lite på vad ni menar med nästa steg och vad orsaken är att han behöver betänktetid.

  • Ängeln Min

    Tack för ditt svar.

    När jag frågade honom vad nästa steg var så visste han knappt det men sa att det är väll när man träffas ännu mera.

    Han sa även att träffa vänner, då är det seriöst.

    Vi har inte träffat varandras vänner.

    Däremot har vi träffats med våra barn vid ett tillfälle.

    Vi visade ingenting för dem då.

    Inga pussar, inga kramar.

    Sedan har jag träffat hans barn vid ett tillfälle till.

    Han verkar inte ha några problem att låta mig träffa hans barn men när det gäller vänner är det seriöst...

    Känns ju konstigt...

    Jag frågade om det är meningen att jag ska sitta och vänta en vecka för att han ska komma på om han gillar mig eller inte?

    Men han svarade nej på den frågan och sa att han gillar mig men måste fundera på om han vill ta det till nästa steg.

    Jag blir tokig!

    För mig räcker det att jag gillar honom och vill vara med honom, resten får tiden utvisa.

  • Kusinen
    Ängeln Min skrev 2021-06-25 07:50:47 följande:

    Tack för ditt svar.

    När jag frågade honom vad nästa steg var så visste han knappt det men sa att det är väll när man träffas ännu mera.

    Han sa även att träffa vänner, då är det seriöst.

    Vi har inte träffat varandras vänner.

    Däremot har vi träffats med våra barn vid ett tillfälle.

    Vi visade ingenting för dem då.

    Inga pussar, inga kramar.

    Sedan har jag träffat hans barn vid ett tillfälle till.

    Han verkar inte ha några problem att låta mig träffa hans barn men när det gäller vänner är det seriöst...

    Känns ju konstigt...

    Jag frågade om det är meningen att jag ska sitta och vänta en vecka för att han ska komma på om han gillar mig eller inte?

    Men han svarade nej på den frågan och sa att han gillar mig men måste fundera på om han vill ta det till nästa steg.

    Jag blir tokig!

    För mig räcker det att jag gillar honom och vill vara med honom, resten får tiden utvisa.


    Då låter det ju som om han funderar på endera om han vill ha en långvarig seriös relation över huvud taget, eller om han vill ha en med dig eller både och. För honom har det väl mentalt blivit en grej att när han väl väljer att du får träffa hans vänner väljer han också att sataa på er relation långsiktigt. Innan det sker behöver han inte definiera er relation ens för sig själv.

    Förmodligen har han väl som du tagit en dag itaget pch p,plötsligt insett att ni har en serlös relation på gång och såblev det en grej för honom som han var tvungen att ta ställning till.

    Jag tycker ju att det låter lite tillkrånglat men förstår pckså att en del mönnsikor har behov av tydliga beslut och en planering framåt, så det i sig är väl inte så konstigt. Det som är lite märkligt är ju att han blandade i dig i detta. Han hade ju kunnat fundera över detta och ta detta beslut för sig själv utan att ens nämna för dig att han funderade över detta. Så frågan är varför han gjorde det? Föranleddes detta av att du bad att få träffa hans vänner/bjöd in honom att träffa dina?
Svar på tråden När ni dejtar