• Anonym (Lins)

Män som köper sexdockor

Vad tycker du om det?

• Svar på tråden Män som köper sexdockor
  • Anonym (Miaa)

Tycker egentligen inget speciellt, om de blir lyckligare av att ha en sexdocka så är det väl bra. Tycker man måste vara riktigt bitter om man ska hålla på att störa sig på det.

• Anonym (Hmm)

Tycker inte mycket alls. Låt dom hålla på och få utlopp för sina lustar.

Men jag anser helt klart att det uppfattas som ett socialt stigma av samhället, om det uppmärksammas. Man ska inte intala sig något annat. Men det gjorde även en dildo en gång i tiden.

• Anonym (Lins)

Dockorna nu är välgjorda, och jag skulle själv kunna tänka mig det. Men jag skulle nog tröttna snabbt, och känna en saknad och tomhet. Till slut skulle jag mest bli ledsen och börja gråta.

• Anonym (Miaa)
    Anonym (Lins) skrev 2021-06-25 11:12:10 följande:

Dockorna nu är välgjorda, och jag skulle själv kunna tänka mig det. Men jag skulle nog tröttna snabbt, och känna en saknad och tomhet. Till slut skulle jag mest bli ledsen och börja gråta.

15-20 år till så har de nog också inbyggd A.I, om än i begränsad kapacaitet, kanske de håller längre då.
  • StudierKemi

Kvinnor som köper sexdockor då? Jag är hetero, känslig kvinna, som ville prova på massa nytt inom sex, och därför har jag något som kan liknas vid en sex-docka. Denna är egentligen bara en stor vagina&anus, men jag älskar den ändå (jag skulle ha köpt en verklighetstrogen docka för 10 000 kr istället om jag hade råd! Men jag har ännu inte så mycket pengar för jag studerar).

Att experimentera sexuellt med nya människor var uteslutet, då jag fäster mig mycket när jag haft sex med någon. Docka var den absolut bästa lösningen då det är skitsvårt att hitta "den rätta" i yngre ålder, eller så hittar man denne aldrig. En sådan god lösning med docka ska vara till för alla. Jag njuter och älskar livet mer nu, och jag önskar att singelmännen får känna samma, of course. Att bestrida singel-männens lustar är hemskt. Låt dem få skaffa detta utan att döma! :)

• Tecum

Tycker att det är bra att de finns och ser inte ner på den som har en docka, oavsett kön. Men det är och förblir ett onaniredskap och kan aldrig ersätta sex med en verklig person. Men vi hade en tråd om det för några veckor och då var det en stor andel kvinnor som helt dömde ut en man som hade en sexdocka. Skrämmande med en så rigid och fördomsfull inställning i vår moderna tid, de tycks höra hemma på 1800-talet att döma av deras sexualsyn.

Och med tanke på den attityden lär nog AI-dockor dröja. tydligen finns det en moralisk aspekt som iaf jag inte förstår. Det borde snarare vara en fördel att det finns dockor om de kan minska tafsande och övergrepp i samhället.

• Anonym (Kurt)

En sexslav är bara bra om den kan städa och sköta sig själv. När den väl har kommit så långt så blir det bara bra. Då får män ingen anledning att våldta, köpa sex eller slösa tid på drama queens.

• StudierKemi

Dockor kan inte ersätta en person, men de gör den väldigt långa väntan (eviga väntan?) på någon - intressant och bra - uthärdlig. Annars vore det svårt att stå ut!! Jag skulle blivit tokig utan min collection med 3 olika onani-redskap. Därför förstår jag vad super-viktigt det är att folk får införskaffa allt sådant och samtidigt aldrig någonsin bli dömda av andra. Finns dockorna där ute att köpa så ska man ta för sig, de blir tillverkade av en anledning!

För mig har det gått så pass långt vid det här laget att jag föredrar sexleksaker framför att ha sex med en man, alla gånger. Jag minns min förr förra kille som ville ha sex 2 timmar i sträck jämt, vilket stressade mig jättemycket för jag kände att jag inte hade tid för sånt. Dessutom var inte min njutning lika mycket i fokus som hans. Det där var faktiskt tråkigt sex.

Med sexdocka däremot har jag sex på mina villkor i så många minuter JAG VILL, allt mellan 15-45 minuter, och allt går ut på att tillfredsställa bara mig. Folk kan tycka vad de vill, men vissa föredrar dock-sexet på riktigt. (I förhållanden känner sig kvinnor även åsidosatta när männen många gånger vill kolla på porr eller runka med gummi-vagina, istället för att ha sex med sin partner). Det kan verkligen ifrågasättas om det är bättre att ha en partner eller inte? Det bör inte underskattas vad det gör med en när man istället är fri & kör solo.

• flygrl

Jag ser inga problem med att vare sig män eller kvinnor skaffar sexdockor.

• Karlington
    Anonym (Lins) skrev 2021-06-25 10:54:23 följande:

Vad tycker du om det?

Det är rätt skumt, alltså. Man kan ju köpa en lösfitta för mindre än en hundradel av priset på en docka, så om det bara är något skönare än vanliga runk man är ute efter så verkar det helt sjukt att lägga ner så stora pengar på en docka.

I mina ögon framstår dockor som något slags substitut för ett riktigt förhållande, vilket inte verkar särskilt hälsosamt. Sen är det ju ganska socialt oacceptabelt också. Om någon får reda på att man runkar så är det ingen som bryr sig, men får de reda på att man har en knulldocka hemma blir man nog loserstämplad av de flesta.
Svar på tråden Män som köper sexdockor