• Anonym (synpu­nkter)
    Fri 25 Jun 2021 11:32
    575 visningar
    11 svar
    11
    575

    ekonomi-utländsk partner

    Min sambo har investerat pengar i sitt hemland i över 30 år.Nu är han gammal och har inte ens pengar till begravning här i sverige..Han är envis och vill inte sälja egendomen  för vilket pris som helst.Vi har inte unnat oss något på alla dessa år.Jag mår så dåligt över situationen.Jag var naiv att tro på honom att vi skulle ha en fin ålderdom ihop.Ibland är livet ett helvete.

  • Svar på tråden ekonomi-utländsk partner
  • Anonym
    Fri 25 Jun 2021 11:34
    #1
    -1

    Det är väl bara att lämna snåljåpen.

  • Anonym (Hen)
    Fri 25 Jun 2021 11:36
    #2

    Är det hans eller era gemensamma pengar han har investerat?

  • Fri 25 Jun 2021 11:51
    #3

    Tja. Du kan inte vrida tillbaks tiden. De där investeringarna kommer du aldrig se röken av. Men du kan sätta stopp för ytterligare misstag.

    Vilket land talar vi om?

  • Fri 25 Jun 2021 12:00
    #4

    Finns det något värde i egendomen? Det är lite svårt att tycka något med så lite information.

  • Anonym (synpu­nkter) Trådstartaren
    Fri 25 Jun 2021 12:07
    #5
    +1

    Nej som sagt ,det går inte att göra något åt nu.Jag ville bara skriva av mig  ,har ingen att prata med om detta.Tack till alla som har synpunkter.

  • Fri 25 Jun 2021 20:34
    #6

    Kan hans investeringar i hemlandet komma dig till godo på något sätt? Försöker han sälja men får bara inte rätt pris? Och hur ser det ut med dina egna investeringar och besparingar?

  • Anonym (synpu­nkter) Trådstartaren
    Sat 26 Jun 2021 11:16
    #7

    Jag har hjälpt honom med pengar också.Jag har egna sparade pengar.Man är besviken på att  allt jobb och alla pengar vi lagt in ,inte får resultat -vinst efter så många år.och nu är det svårt att sälja.

  • Anonym (I)
    Sat 26 Jun 2021 11:23
    #8
    Anonym (synpunkter) skrev 2021-06-26 11:16:36 följande:

    Jag har hjälpt honom med pengar också.Jag har egna sparade pengar.Man är besviken på att  allt jobb och alla pengar vi lagt in ,inte får resultat -vinst efter så många år.och nu är det svårt att sälja.


    Tur att han är bara en sambo , så han kan inte ta halva dina sparpengar?
  • Anonym (I)
    Sat 26 Jun 2021 11:24
    #9
    Anonym (I) skrev 2021-06-26 11:23:11 följande:

    Tur att han är bara en sambo , så han kan inte ta halva dina sparpengar?


    Det ska inte vara frågetäcken

    Vet inte varför det blir frågetäcken på FL hela tiden.
  • Sat 26 Jun 2021 11:47
    #10
    Anonym (synpunkter) skrev 2021-06-26 11:16:36 följande:

    Jag har hjälpt honom med pengar också.Jag har egna sparade pengar.Man är besviken på att  allt jobb och alla pengar vi lagt in ,inte får resultat -vinst efter så många år.och nu är det svårt att sälja.


    Då har du ju också varit delaktig i beslutet, så det går ju inte bara att skylla på sambon. Ni har gjort en dålig investering och det känns givetvis skit. Hade det gått bra så hade du ju varit nöjd och glad i stället! Det är sånt som händer i livet.
  • Anonym (synpu­nkter) Trådstartaren
    Sat 26 Jun 2021 13:01
    #11

    Nja jag sa till honom  för längesen att sälja när jag märkte att det aldrig blir någon vinst.och han jobbade veckans alla dagar.för att betala kostnader där.Det är inget att göra åt nu.Det finns värre saker.

Svar på tråden ekonomi-utländsk partner