Förstföderska 40+
Vore kul att prata med andra gravida som väntar sin första och är 40 plus. Själv fyller jag 41 om en vecka. Har bf 15 Januari och bor i Gbg. Finns det nån mer i samma sits därute? :)
Vore kul att prata med andra gravida som väntar sin första och är 40 plus. Själv fyller jag 41 om en vecka. Har bf 15 Januari och bor i Gbg. Finns det nån mer i samma sits därute? :)
Jag fyller 39 i höst så inte riktigt 40 men väntar mitt första barn 18 januari och bor också i Gbg.
Jag fyller 39 i höst så inte riktigt 40 men väntar mitt första barn 18 januari och bor också i Gbg.
Känner igen mkt av det du säger. Yrsel, extrem trötthet, illamående, trög och uppblåst mage.. Det visade sig att jag hade järnbrist så fick börja med tillskott omedelbart.
Har också haft mf innan men bara en gång. Skönt att nipt är genomfört! Gjorde min kub idag och fick väldigt låg sannolikhet så kommer inte göra nipt.
Nu har symptomen lagt sig lite. Ibland känner jag av illamåendet, har lite värk då och då. Annars mest trött i kroppen och ganska svullen i efter en lång dag på jobbet. Blev rekommenderad stödstrumpor. Försöker ha dom varje dag, men det är ju så varmt och är jag på kontoret så skippar jag dom..
Vad har du för BF förresten? 15 Jan 2022 har jag fått.
Hej, jag är snart 39 och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 nu. Kub avklarat och såg bra ut (lågrisk) valde ändå ett nipttest som jag får svar på nästa vecka. Är ni oxå lite nojiga om allt ska gå vägen iom vår ålder? ;)
Nej det är jävligt sent att börja med första ingen
Nej det är jävligt sent att börja med första ingen
Hej, jag är snart 39 och väntar mitt första barn. Är i vecka 13 nu. Kub avklarat och såg bra ut (lågrisk) valde ändå ett nipttest som jag får svar på nästa vecka. Är ni oxå lite nojiga om allt ska gå vägen iom vår ålder? ;)
Hej ditt nät-troll, vad trevligt att du titta in!
Känner verkligen igen mig i att noja över att något ska gå fel. Jag tyckte en del oro släppte när jag gick in i vecka 13 iom att missfallsrisken då minskar. Fick svar på NIPT igår och hade låg risk (<1/10000) men började istället oroa mig för annat även om oron inte alls är lika intensiv. Jag ska också försöka att inte läsa trådar här på fl om misstänkta fel som hittas på RUL, tror inte det är bra för mig. Jag hoppas att jag snart kan börja känna tillförsikt i att allt kommer gå bra.
Hur har din graviditet varit hittills?