• Anonym (Undrar)

    Järndepåer

    Ni som har haft dåliga järndepåer, har ni haft några symtom av det?

  • Svar på tråden Järndepåer
  • Anonym (Jag)

    Nä, jag var nere på 8, men hade inga symptom av det. Då var däremot mitt hb 146. En annan gång var hb nere på 75 efter en stor blodförlust och då fick jag extra järn. 

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Jag) skrev 2021-06-25 16:56:41 följande:

    Nä, jag var nere på 8, men hade inga symptom av det. Då var däremot mitt hb 146. En annan gång var hb nere på 75 efter en stor blodförlust och då fick jag extra järn. 


    Ok, det lät väldigt lågt.

    Finns det fler som vill svara så skulle det uppskattas. Verkar råda delade meningar om man kan märka av låga järndepåer.
  • Lucius Vorenus

    Hb60. Då blev jag andfådd, trött, hög puls, sus i öronen och gul i ögonen. Men det dröjde väldigt länge innan jag sökte hjälp.

  • Selmans

    Ja, jag var oerhört trött. Behövde sova 1-2 timmar mitt på dagen. 3 veckor efter påbörjad kur behövde jag inte längre sova dagtid.

  • Anonym (Undrar)

    Var det blodvärdet som var dåligt (hb)eller järndepåerna,alt både och?

  • Anonym (Iron)

    Man känner inte av låga järndepåer. Det är om man har låga blodvärden/hb i blodet man kan få olika symptom.

  • Miami

    Jag hade depåer på 2 och hb på 111 (tror jag, lite osäker på hb:t). Var väldigt yr och hade prickar framför ögonen vid ansträngning och andfåddhet. Fick järndropp och det gick över direkt!

  • Anonym (123)

    Depåer 4 och hb strax över 90 trodde jag var deprimerad efter mf jag hade fått gick långe hos psykologen pga det. När jag tillslut ringde läkaren för att få bli sjukskriven så tog han ju då prover pch jag fick järn intravenöst. Några veckor senare var jag en ny människa och kunde avsluta både sjukskrivning och psykilogkontakt

  • Glinda från Oz

    Jag blev väldigt trött. Mitt HB var bra med järnvärdet lågt. Tyvärr minns jag inga siffror men vet att det var under normalgränsen men inte vansinnigt mycket under. 

  • Anonym (Jaa)

    Hög puls, andfådd, extrem trötthet, koncentrationssvårigheter, prickar i synfältet, känsla av att vara deprimerad. Hade järn på 8 och hb 117. Allt försvann när jag avslutat järndroppsbehandlingen.

Svar på tråden Järndepåer